Gazetecilerle bir araya gelerek odalarının çalışmaları hakkında bilgi veren Erçevik, odalarının sorumluluk bölgesinin Bursa, Bilecik ve Kütahya olduğunu söyledi. Oda bünyesinde; 142 İngilizce, 11 Almanca, 31 Arapça, 10 Fransızca, 8 İspanyolca, 6 Bulgarca, 5 İtalyanca, 5 Farsça, 2 Çince, 1 Korece, 1 Makedonca, 1 Portekizce, 1 Romence, 1 Rusça ve 1 Endonezcacı rehber bulunduğunu ifade eden Erçevik, Bursa Turizm Tanıtım Politikası’nın acilen değiştirilmesi, tümdengelim şeklindeki tanıtımın derhal terketilmesi ve tümevarım şeklinde bir politika ile Bursa’nın tanıtılması gerektiğine inandıklarını vurguladı. Bursa’nın en büyük turizm sorununun çoklu tanıtım olduğunu kaydeden Erçevik, “Bursa, yüzünü İznik’e çevirmeli. Bursamızın tanıtım bütçesinin ve gücünün büyük kısmını İznik üzerine ayrılması gerektiğini kalan kısmın ise merkez ve diğer ilçelere harcanması gerektiğini düşünüyoruz. Sahip olunulmayan ve iyi tanıtılamayan hiçbir değer, değer ifade etmez” diye konuştu.
‘Turizmde Bursa’nın kaderi İznik’ten geçiyor’
Bursa Bölgesel Turist Rehberleri Odası Başkanı Tansu Erçevik, turizm alanında Bursa’nın kaderinin İznik’ten geçtiğini belirterek, “Bursa’nın artık yavaş yavaş Osmanlı tarihine doyduğunu ve bu nedenle Bursa’nın ve Bursa tanıtım politikasının dört medeniyete başkentlik etmiş ve dünyada hristiyanlığın 3. kutsal kenti olan İznik’e yönlenmesi gerektiğini düşünüyoruz” dedi.
