Arıcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, turizm sezonunun 2015 yılına parlak bir giriş yapamadığını fakat mevcut tablonun iç karartıcı olmadığını söyledi.
Rusya’daki ekonomik krizden Türkiye’nin doğrudan etkilendiğini anlatan Arıcı, “Rusya’dan gelen 4 milyonun üzerinde misafirimiz var, oradaki ekonomik kriz nedeniyle gelen misafir sayımız negatifte, 500 bine yakın bir eksiğimiz söz konusu” dedi.
Rusya’daki krizden Türkiye’deki turizm sektörünün etkilenmemesi için uçaklara yakıt desteği verdiklerini dile getiren Arıcı, bu tür desteklerin olumlu etkilerini gördüklerini, böylece 500 bine yakın eksiğin 1 milyon kişiye ulaşmasını engellediklerini ifade etti.
Suriye, Irak ve son günlerde Türkiye’de yaşanan terör olaylarının da olumsuz yankılarını hissettiklerini belirten Arıcı, “Yurtdışında ‘Türkiye güvensiz bir ülke’ algısı oluşturulmaya çalışılıyor” diye konuştu.
Arıcı, Türkiye’ye gelen yabancı turistlerin ülkenin ne kadar güvenli olduğunu görebildiklerini ancak gelmeyenlerde bir önyargı oluştuğunu ifade etti. Arıcı, bu algının yıkılmasına yönelik çalışmalar yürüttüklerini söyledi.
“Avrupa ülkeleri telafi ediyor”
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Arıcı, olumsuz tabloyu gidermek için Avrupa ülkelerine yöneldiklerini kaydetti.
Fuarlarda, toplantılarda Türkiye’nin güvenliğine ilişkin olumsuz düşünceye yönelik etkinlikler yürüttüklerini söyleyen Arıcı, “Amacımız, kaybettiğimiz turizm potansiyelini Avrupa’daki diğer ülkelerden geri kazanmak. Bunu gerçekleştirdiğimiz ülkeler var, Almanya’dan gelen misafirimizde 200 bine yakın bir artma var, İran’dan gelen turist sayısında artma mevcut” dedi.
Bu operasyonlara rağmen Türkiye’ye Almanya’dan gelen turist sayısının arttığına işaret eden Arıcı, bu durumu Bakanlıkça yapılan çalışmalara bağladı. Arıcı, Türkiye’nin güvenli bir ülke olduğunun tüm dünyaya gösterilmesi gerektiğini belirterek, şunları söyledi:
“İnşallah bütün olumsuz güvenlik algısını yıkacağız ve ülkemiz üzerindeki oyunu beraber çözeceğiz. İnanıyorum ki 2015 yılında bu kadar negatif olaylara, üzerimizdeki negatif turizm algısının yaratılmasına rağmen geçen seneki sayıyı yakalayacağız. Olumsuz tablo çizmiyorum.”
Arıcı, otellerdeki doluluk oranlarının sevindirici boyutta olduğunu, her yılki temmuz ve ağustos yoğunluğunun yaşandığını kaydetti.
“Algı operasyonu fiyatları düşürdü”
Kültür ve Turizm Bakan Yardımcısı Abdurrahman Arıcı, bazı otellerin fiyat düşürmesinden de yakındı.
Arıcı, “Biz otellerdeki fiyatların düşürülmesini istemiyorduk çünkü fiyatların düşürülmesi bizim önümüzdeki 5 yılın aynı fiyatla gitmemiz demektir. Olumsuz algı operasyonuyla otellerdeki fiyatlar düşürülmeye çalışıldı ve nitekim de bir yere kadar başarılı oldular. Bu tuzağa düşmeyelim dedik ama kısmi olarak düştük” değerlendirmesinde bulundu.
Geçmişte de bu tür hataların yapıldığını anlatan Arıcı, tecrübelerle bunların telafi edileceğini ifade etti.