Yükseköğretim Kurulundan (YÖK) yapılan yazılı açıklamaya göre, Yükseköğretim Bilgi Sistemi çalışmaları kapsamında ilk olarak 2014-2015 eğitim öğretim döneminde 32 devlet üniversitesinde başlatılan e-kayıt uygulamasına, gelecek dönem devlete ait tüm yükseköğretim kurumlarında geçilmesine karar verildi.
Bu kapsamda, 2015-2016 eğitim öğretim döneminde, devlete ait üniversitelere yerleşen öğrenciler “https://www.turkiye.gov.tr/” internet sitesi üzerinden e-kayıt yaptırabilecek. Buna, özel yetenek programları ile yükseköğretim kurumlarınca elektronik kaydı uygun görülmeyen (sağlık raporu, heyet raporu gerektirdiğinden) bazı programlar dahil edilmeyecek.
E-kayıt yaptırmak isteyenler, “https://www.turkiye.gov.tr/” adresinde “e-hizmetler” bölümü altındaki “Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı” başlığıyla açılacak “üniversite e-kayıt” seçeneğini tıklayarak, işlemini gerçekleştirebilecek. İşlemini tamamlayan öğrenciler, kayıt olduklarını gösteren barkotlu çıktı alabilecek.
Uygulama, 2015-2016 öğretim dönemi için ÖSYM’den temin edilecek yerleşen verisindeki öğrencileri kapsayacak. E-kayıt tarihleri, ÖSYM yerleştirme sonuçlarının açıklanmasından sonra duyurulacak.
E-kayıt, öğrencilerin isteğine bağlı olacak. Uygulamayla, devlete ait yükseköğretim kurumlarına yerleşen öğrenciler “e-devlet” kapısı üzerinden elektronik kayıtlarını gerçekleştirebilecekleri gibi üniversitelerine giderek şahsen de kaydolabilecek. Elektronik sistemi tercih eden öğrencilerin, üniversitelere giderek tekrar kayıt yaptırmasına gerek olmayacak.
Öğrenciler, işlemin ardından, üniversitelerin duyurduğu tarihte ders kayıtlarını yaptırarak eğitime başlayabilecek.
Vakıf üniversitelerinde bu yıl uygulanmayacak
Açıklamada, vakıf üniversitelerine kayıtla ilgili bilgilere de yer verildi.
Vakıf üniversitelerinde kesin kayıt işleminin eğitim ücretinin ödenmesinden sonra gerçekleştirildiği hatırlatılan açıklamada, farklı üniversitelerde değişik gereksinimler olması nedeniyle uygulamanın şu an için devlet üniversiteleriyle sınırlı tutulduğu belirtildi.
Açıklamada, “Sistemin tüm devlet üniversitelerinde başarılı uygulanması, vakıf üniversiteleri için de e-devlet kapısının gerekli ek süreçlerinin tamamlanmasının önünü açacaktır. 2015-2016 eğitim öğretim yılı itibarıyla devlet üniversitelerimizdeki öğrencilerin yararlanabileceği bu imkanı bir sonraki yıldan itibaren vakıf üniversitelerimizin öğrencilerine de sunmayı arzuluyoruz” ifadeleri kullanıldı.
Yeni yerleşen öğrencilerin, genellikle aileleriyle kayıt işlemleri için üniversitenin bulunduğu şehre gittikleri anımsatılan açıklamada, yurt ve eve yerleşmenin de ayrı süreçler olduğu kaydedildi.
Aileler ve öğrencilerin, okul açılıncaya kadar üniversitenin bulunduğu şehre birden fazla kez gidip gelmek zorunda kaldığına işaret edilen açıklamada, “Bunun öğrenci ve ailelerine mali külfeti bir yana zaman kaybına da yol açtığı düşünülerek, bu uygulama hayata geçirilmiştir. Bu yıl öğrenci yerleştirilecek 106 devlet üniversitemizdeki yaklaşık 600 bin lisans ve önlisans öğrencimizin diledikleri takdirde bu uygulamadan yararlanmasını sağlamış bulunmaktayız” ifadelerine yer verildi.