AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK
CLK Uludağ Elektrik Perakende Genel Müdürü Ali Erman Aytaç, Enerji Piyasası Denetleme Kurumu’nun (EPDK) ocak ayında serbest tüketici limitini belirlemesi sonucu meskenlerle ilgili yeni bir kampanyaya imza atacaklarını söyledi.
Aytaç, yaklaşık iki ay önce CLK Uludağ Elektrik Perakende Genel Müdürlüğü görevine geldiğini ve 2004 yılından bu yana enerji sektöründe çalıştığını belirtti.
Perakende şirketinin çalışmaları hakkında bilgi veren Aytaç, müşterilerin faturalandırılması, alacakların takibi, müşteri ilişkileri gibi ticari faaliyetleri perakende satış şirketinin gerçekleştirdiğini ifade etti.
FATURANIN BİRİ BİZDEN
Şirket olarak 4 ilde toplam 2,5 milyon aboneye sahip olduklarını kaydeden Aytaç, şunları kaydetti: ”Serbest tüketici ve serbest tüketici olmayan grup olarak 2 tip müşterimiz var. Serbest tüketici limitleri her sene EPDK tarafından belirleniyor. Eğer o limitin üzerindeyseniz bizden indirimli elektrik alma hakkına sahip oluyorsunuz. Bu 2002’den beri ilerleyen bir süreç. Önümüzdeki sene limitin düşmesiyle birlikte daha çok meskeni kapsayacağız. Dolayısıyla meskenlerle ilgili özel bir kampanya düşünüyoruz. Bu ocak ayındaki limitin açıklanmasını bekliyoruz. ’12 faturanın 1 tanesi bizden’ gibi bir kampanyamız olacak. Dolayısıyla ilk faturayı biz ödeyeceğiz. Diğer 11 fatura müşteriye kalmış olacak.”
SANAYİ İLE İÇ İÇEYİZ
Bursa’nın sanayi şehri olduğunu hatırlatan Aytaç, sanayiyle her zaman içli dışlı olmaya çalıştıklarını vurguladı. Ticarethaneler için de odalar, dernekler ve birlikler üzerinden çalışmalar yürüttüklerine dikkat çeken Aytaç, ”Sahada bulunan ekiplerimiz bireysel olarak marketleri, bakkalları, eczaneleri diğer ticarethane kategorisindeki restorant, akaryakıt istasyonları gibi yerleri geziyorlar. Onların tüketim profillerine has olarak da indirim oranlarımızı sunuyoruz” diye konuştu.
İŞLERİ KOLAYLAŞACAK
Aytaç, perakende satış şirketi olarak şebeke ve hat değil daha çok müşteri odaklı yatırımlar yaptıklarını kaydetti. Web sitesini kolaylaştırmanın yanında online aboneliğe geçiş yaptıklarını dile getiren Aytaç, ”Müşteri İşlem Merkezi (MİM) açıyoruz. Bunlar müşterilerin işini kolaylaştıracak yatırımlarımız. İnsanların bize daha kolay ulaşabilmesi için sürekli MİM sayısını artırıyoruz” dedi. Önümüzdeki yıl da söz konusu yatırımların devam edeceğine dikkat çeken Aytaç, müşterilerin işine yarayacak her türlü yatırımı yaptıklarını dile getirdi. Aytaç, ”Özellikle online işlemleri kolaylaştıracağız. Şuanda 14 olan MİM sayısını 18’e çıkarmayı hedefliyoruz. Bu 4 MİM 1 ay içinde açılacak. Yeni açılacakların içerisinde Bursa için en yakın İnegöl ve Orhangazi MİM’lerimiz olacak. Önümüzdeki hafta içinde ikisi de faaliyete geçecek” diye konuştu.
CEP VE E-MAİL’DEN
KESİNTİ MESAJI
Ali Erman Aytaç, müşterilerin bilgi güncellemelerine çok önem verdiklerini ve internet, MİM, çağrı merkezi üzerinden bilgilerini güncelleyenlere avantajlar sunduklarını vurguladı. Müşterilerini e-mail ve cep telefonu mesajıyla yeni limit ile sağlanacak kampanyalar hakkında haberdar edeceklerini ifade eden Aytaç, ”Bazen dağıtım şirketimiz sistemin iyileştirilmesi adına kısa süreli kesintiler yapabiliyor. Bursa sanayi şehri olduğundan bu kesintiler önemli. Bizde bilgisi olan müşterilerimizle bu kesintileri de paylaşacağız” dedi.
FATURA CEP’E GELECEK
Bilgi güncellemenin unutulan faturalar nedeniyle yaşanan mağduriyeti de ortadan kaldıracağına dikkat çeken Aytaç, müşterilerin fatura bilgilerinin e-mail ve mesaj yoluyla kendilerine gönderileceğini kaydetti. Bu şekilde mağduriyetlerin önüne geçmeyi amaçladıklarını vurgulayan Aytaç, işlemlerin kolaylaşması adına önemli bir uygulama olduğunun altını çizdi.
ARIZA VE KESİNTİ ÇOK AZ
Aytaç, Bursa’da arıza kesintilerinin yok denecek kadar olduğunu ve şehrin Türkiye ortalamasının çok üzerinde bulunduğunu söyledi. Aytaç, ”Şirketimiz bu konuda en iyilerden biri. Bursa’nın meşhur lodosunun etkilediği bütün alanları Mehmet İslamoğlu göreve geldiğinde yer altına aldırdı. Böyle olunca arıza sayıları çok çabuk bir şekilde düştü. Birçok dağıtım şirketi arıza konusundan muzdariptir ama bizim böyle bir sıkıntımız yok” diye konuştu.
KAYIP KAÇAK BAŞVURUSU İLGİLİ KURUMA YAPILIYOR
Kayıp kaçak konusunda müşterilerden talepler geldiğini belirten Ali Erman Aytaç, kendilerinin elektrik piyasası kanunu çerçevesinde hareket ettiklerine dikkat çekti. Aytaç, şöyle devam etti: ”EPDK’nın hazırlamış olduğu alt yönetmelikler var. Biz şirket olarak bunu uygulamakla mükellefiz. Eğer vatandaşların o konuda bir talepleri olacaksa bize değil de diğer ilgili kamu kurumlarına yaparlarsa daha faydalı sonuçlar alabilirler. Biz zaten belirlenen kuralları uyguluyoruz. O konuda bize başvurmaları çok da bir sonuç getirmeyecektir.”