ASLIHAN AYDIN
BTD üyeleri dün geçtiğimiz yılı değerlendirmek üzere Cafe Set’te bir araya geldi. Kadın komisyonu üyelerinin yoğun katılımı ile gerçekleştirilen toplantıda konuşan Sıtkı Yılmaz, geçmiş yıllara göre tüketicilerin artık daha bilinçli olduğunu vurguladı. Derneğe her yıl 10-15 bin kişiden başvuru geldiğini anlatan Yılmaz, “Tüketici hakem heyeti veya mahkemelere giden şikayetlerin yüzde 95’i tüketici lehine sonuçlanıyor” dedi. Son dönemde en çok bankacılık hizmetleri ile ilgili şikayet aldıklarının altını çizen Yılmaz, “Ardından ayıplı mal ve hizmetler ve internet ortamında alınan hizmetler geliyor. Bunları taksitli satışlar, devretatil ve kapıdan satışlar izliyor” diye konuştu.
ÖRGÜTLÜ MÜCADELE
Sıtkı Yılmaz, örgütlü mücadelenin önemine değinerek, “Derneğe üye olarak, örgütlü mücadele ile sorunları aşabilirsiniz. Vatandaşların tüketimden gelen gücünü kullanarak, bilinçli bir dayanışma içinde olmalarını istiyoruz” ifadelerini kullandı. 2017 yılında başta bankalar olmak üzere hukuk mücadelelerinin devam edeceğini dile getiren Yılmaz, kadın komisyonu ile birlikte yaptıklarını toplantıların süreceğini kaydetti.