The Verge’de yer alan habere göre; TikTok içerik üretilmesi için kullanıcılara ödeme yapmak gibi sıra dışı bir yönteme başvururken bundan önce üreticiler canlı yayınları üzerinden TikTok’tan para kazanıyorlardı. Firma kaç içerik üreticisine ne miktarda ödeme yapacağını açıklamadı.
Programa başvurmak isteyen içerik üreticilerinin 18 yaşından büyük olması ve orijinal içerik üretmeleri gerekiyor. Başvuranların belli bir takipçi sayısı olması gerekiyor fakat bu takipçi sayıları henüz belli değil. Uygulama ilk olarak ABD’de başlayacak. TikTok’un fonu küresel olarak da yayması bekleniyor. TikTok’un genel müdürü Vanessa Pappas, “Yaratıcı içerik üreten üreticilerimiz fon sayesinde izleyicileri ile daha yakın bir ilişki kurabilecekler” diye konuştu.
ÖĞRETMENLERE ÖZEL FON
TikTok daha önce de platformundaki ‘öğretmenlere’ içerik üretimi için bir teşvik fonu oluşturmuştu. Dünyanın en büyük dijital video platformu Youtube ise 1,000’den fazla üyesi olan ve son bir yılda toplam video izlenme süresi 4,000 saati geçen kanalların reklam almasına izin veriyor. Instagram içerik üreticilerinin kanallarında sponsorlu video yayınlamalarına izin verirken fenomenlere doğrudan bir ödeme yapmıyor.