Sürücüler ‘kara noktalara’ karşı anlık uyarılacak

Afyon Kocatepe Üniversitesi (AKÜ) Mühendislik Fakültesi Harita Mühendisliği Bölümünde trafikte kara noktaları belirlenmesine yönelik TÜBİTAK destekli yürütülen proje sayesinde sürücüler kaza riskine karşı uyarılacak.

Sürücüler ‘kara noktalara’ karşı anlık uyarılacak

AKÜ Mühendislik Fakültesi Harita Mühendisliği Bölüm Başkanı Doç. Dr. Saffet Erdoğan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, farklı üniversitelerden 15 öğretim üyesi ile 2014 yılından beri “Trafik Kaza Kara Noktalarının Belirlenmesi İçin Coğrafi Bilgi Sistemleri Destekli Mekansal İstatistiksel Metotlar İle Bir Model Geliştirilmesi Projesi” üzerine çalıştıklarını söyledi.

Projenin Türkiye’de trafikteki kara noktaların belirlenmesine yönelik model geliştirilmesi için yürütüldüğünü belirten Erdoğan, ABD’de de standart olarak kullanılan istatistik modeli kullandıklarını ifade etti.

Gerçekleşen ve muhtemel kazaları entegre eden bir model üzerinde durduklarını anlatan Erdoğan, şöyle konuştu:

“Projemiz TÜBİTAK tarafından destekleniyor. Trafik kaza kara noktalarının potansiyel yerlerini belirtmesi anlamında, diğer navigasyon cihazlarında verilen hizmetlerden farklılık arz ediyor. Karayolları Genel Müdürlüğünün gerçek zamanlı trafik verileri kullanılacak. Toplu taşıma araçlarının ve şehirlerarası otobüslerin sürücüleri, kamyon ve otomobil sürücüleri, navigasyon taşıyan tüm sürücüler, trafik kazası açısından riskli bir bölgeye yaklaştıklarında sesli ve görüntülü olarak uyarılacak. Bu model ile belirlenen trafik kaza kara noktalarını sürücülere sesli ve görüntülü ikazlar şeklinde göndererek farkındalıklarını arttırmayı amaçlıyoruz.”

“Kazalarda çevresel etkenler de önemli”

Erdoğan, çevresel faktörlerin trafik kazalarına etkisinin, kara noktalarının tespitinde önem taşıdığına işaret ederek, “Karayolları Genel Müdürlüğü, yol güvenliği açısından yolların geometrisini inceliyor ve geometrisi bozuk yerlerin tespitine yönelik çalışmalar yapıyor ancak kazalarda çevresel etkenler de önemli” dedi.

Çevresel etkenlerin de kazalara sebep olabileceğini belirten Erdoğan, “Çalışmamız, hem geometrisi hem de çevresel faktörler açısından nerelerin kaza riski taşıdığına ilişkin model geliştiriyor. Bu model sadece ülkemizde değil başka ülkelerde de uygulanabilir olması açısından önemli” diye konuştu.

Kazaları hem mekan hem de zaman bakımından incelediklerini aktaran Erdoğan, incelemeleri yerel zaman dilimi ile değil, güneş ışığını dikkate alarak yaptıklarını ifade etti.

Erdoğan, proje çalışmalarında sona gelindiğini, temmuz ayında sistemin devreye gireceğini sözlerine ekledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X