Vatandaş taleplerinin değerlendirilmesi noktasında yaşanan sorunun ortadan kaldırılması amacıyla Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş’ın talimatıyla BİKOM ve 17 ilçe belediyesindeki hizmet masaları arasında koordinasyon sağlanıyor. Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanlığı koordinasyonunda 17 ilçedeki hizmet masası yetkililerinin katılımıyla periyodik olarak toplantılar düzenlenirken, özellikle vatandaşa geri bildirim konusunda sürecin daha hızlı işletilmesi amaçlanıyor.
Vatandaş gözümüz, kulağımız…
Büyükşehir Belediye Başkanı Alinur Aktaş, her ay 2 binin üzerinde şikayet, öneri ve katkının (ŞÖK) geldiği İletişim Koordinasyon Merkezi’ni ziyaret etti. Sistemin işleyişi hakkında Basın Yayın ve Halkla İlişkiler Dairesi Başkanı Ahmet Bayhan’dan bilgi alan Başkan Aktaş, BİKOM personeli ile de sohbet etti. BİKOM’da da revizyona gittiklerini dile getiren Başkan Aktaş, “Burada aslolan vatandaşın sorununu farklı kanallarla çok rahat bir şekilde Büyükşehir Belediyesi’ne iletmesi. Büyükşehir Belediyesi ile alakalı olduğu zaman Alo 153, su, kanalizasyon, altyapı işiyle alakalı olduğu zaman da BUSKİ marifetiyle Alo 185, internet ortamında ‘bursa.bel.tr’den de bize çok rahatlıkla ulaşabilirler. Temel amacımız vatandaşın problemini ilk elden alıp yine bizatihi sonucunu kendisine iletmek. Sonucu muhakkak surette olumlu veya olumsuz kendisine iletmek. Hemşerilerimizden şunu istirham ediyorum. Lütfen yaşadıkları sorunları, sıkıntıları bizlere muhakkak iletsinler. Vatandaş aynı zamanda bizim cadde ve sokakta dolaşan gözümüz, kulağımız. Onların bize ulaştırdıkları bilgiler çok önemli” dedi.
Koordinasyon sağlandı
Tüm ilçelerdeki hizmet masaları arasında da koordinasyonun sağlandığını hatırlatan Başkan Aktaş, “Bizatihi gelip dilekçelerini, başvurularını aldığımız vatandaşlar olduğu gibi dediğim hatlardan bize ulaşan vatandaşlarımızın da konularını takip edip, kendilerine sonuçlarını iletiyoruz. Her ilçemizin hizmet masası, AK Masa, Beyaz Masa gibi farklı noktadaki müracaatlarını alıp Büyükşehir Belediyesi ve BUSKİ ile ilgili konularla alakalı dönüşü sağlayarak vatandaşın sorunlarını ilk elden halletmeye çalışıyoruz. Büyükşehir Belediyesi olarak büyük yatırımlar, altyapıyla, üstyapıyla alakalı önemli çalışmalar yapıyoruz. Ama vatandaştan gelen talepler, istekler, öneriler, bizim için değerlidir, önemlidir. Kanunlar çerçevesinde de biz onları en kısa zamanda halledebilmek ve onların hayatlarını kolaylaştırmak adına burada bir gayret içerisinde ekip olarak heyecanla bekliyoruz” diye konuştu.
Vatandaşla bire bir temas
BİKOM ve ilçe belediyelerindeki hizmet masaları arasında sağlanan koordinasyon ve yapılacak işbirliğiyle geri bildirimlerde zaman zaman yaşanan sorunlar da ortadan kaldırılıyor. Yeni uygulama ile BİKOM’dan ilçe belediyelerine gönderilen ŞÖK’ler, ilgili belediyede değerlendirildikten sonra cevabı veya süreci vatandaşa telefon edilerek, Büyükşehir’e ise e-posta yoluyla bildirilecektir. Büyükşehir Belediyesine ilçe belediyelerden e-posta ile gelen ŞÖK’ler de ilgili birim tarafından değerlendirildikten sonra çözümü veya seyri hakkında ilçe belediyesine e-posta yoluyla, talep sahibine ise telefonla birebir görüşülerek bilgi verilecek. Böylelikle vatandaş talebi hakkında sürekli bilgi sahibi olacak.