Şikayet eden kazanıyor

Hakem heyetlerine gelen şikâyetlerin sadece yüzde 3’ünün tüketici aleyhine sonuçlandığını belirten TÜKDER Başkanı Filizoğlu, bunların da büyük bölümünün evrak eksikliğinden kaynaklandığını vurguladı.

Şikayet eden kazanıyor

ASLIHAN AYDIN

Tüketicileri Koruma Derneği (TÜKDER) Genel Başkanı Nejdet Filizoğlu, tüketici hakem heyetlerine yapılan şikayetlerin yüzde 87’sinin tüketici lehine sonuçlandığını söyledi.

Filizoğlu, Bursa genelinde 2015 yılında tüketici hakem heyetlerine 140 bin civarında şikayet ulaştığını söyledi. Bunların çoğunun Osmangazi ve İnegöl ilçelerinden geldiğini kaydeden Filizoğlu, “Osmangazi’de yaklaşık 22 bin, İnegöl’de ise 20 bin civarında karar alındı” dedi. Bunların yüzde 87’sinin tüketici lehine alındığını kaydeden Filizoğlu, “Sadece yüzde 3’ü tüketici aleyhine sonuçlandı. Tüketici genellikle evrak eksikliği nedeniyle kaybediyor. Bu konuda tüketici derneklerinden yardım alanlar olumlu kazanıyorlar” diye konuştu. Filizoğlu, en yoğun şikayetlerin bankaların dosya masrafları ve devremülk satışlarından oluştuğunu vurguladı.

8 BİN DAVA SONUÇLANDI

Bursa’da 3 hakem heyeti olduğunu anlatan Filizoğlu, “Nilüfer’de 2, Yıldırım’da 1 tane var. Sayıyı artırma hedefindeyiz. Hakem heyetlerinde yoğunluk yaşanıyor. Yönetmelikler gereği şikâyetler 6 ay içinde sonuçlanıyor” dedi. Bursa’da tüketici mahkemelerinin sayısının 7’ye yükseldiğini dile getiren Filizoğlu, şunları kaydetti: “Bundan 2 sene evvel bir taneydi. Başvurularımızın sonucunu aldık. Tüketici mahkemeleri, yeni kararla birlikte 3 bin 480 liranın üzerinde gerçekleşen zararlara bakıyor. Tüketici mahkemelerinde 2015 yılında 8 bine yakın dava sonuçlandı.”

DEVREMÜLKTE CAYMA HAKKI

Devremülk satışlarına yönelik çok şikayet aldıklarını kaydeden Filizoğlu, “Tüketicilerin cayma hakkı 14 gün. Ama tatil yapmadıysa 2-3 ay geçse de cayma hakkı var. Tüketici haklı bulunuyor” dedi. 

CEP TELEFONUNDA ‘SIVI TEMASI’ DEYİP GEÇİYORLAR

Elektronik eşyalarda da sıkıntı yaşandığına anlatan Filizoğlu, tüketicinin yetkili servis hizmetinden yeterince yararlanamadığını söyledi. Filizoğlu şöyle devam etti: Bazı yetkili servisler yeterli donanımda olmadıkları için çözüm bulamadıkları telefona/tablete sıvı teması deyip servis belgesi oluşturulup baştan savıyorlar. Bu konuda servis yeterlilik belgesi veren Türk Standartları Enstitüsü’nün (TSE) ciddi denetim yaptığını düşünmüyoruz. Bunların denetlenmesini de il ticaret müdürlüklerinin yapması gerekiyor. Ama denetimler sık yapılmıyor. Şikayetler birikiyor. Tüketici tamir hakkını kullanamıyor.”

GSM ŞİRKETLERİNE ŞİKAYET

GSM şirketlerinin hat aboneliği işlemlerine yönelik şikayetlere de değinen Filizoğlu, “Numara değiştirmek zorunda kalan ya da GSM şirketi değiştirmek isteyen vatandaşlar, taahüt bozma gerekçesiyle cayma bedeli ödemek zorunda bırakılıyor. 300-500 liralık haksız ceza bedeli isteniyor. Oysa abonelik işlemlerinde yasa açıktır. 24 ayı geçen her türlü abonelik sözleşmesi hiçbir cezai yükümlülüğe tabi olmadan çözülmek zorundadır. Bu noktada tüketicinin eksik bilgisini kullanıyorlar” dedi. 

FATURADA İSME DİKKAT

Filizoğlu, dolandırıcılara karşı vatandaşları uyardı. Bu kişilerin her seferinde farklı yollara başvurduklarını anlatan Filizoğlu, kendilerine gelen yeni bir dolandırıcılık yöntemini de paylaştı. Filizoğlu, “Vatandaşın evine telefon faturası geliyor. Numara onun değil, fatura ismi de onun değil ama adres aynı. Sahte adresler verilip hatlar oluşturuluyor. Piyasada böyle bir dolandırıcılık söz konusu. Gelen faturalar ödenmeden iyice kontrol edilmeli” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X