Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın (BTSO) Ticari Safari Projesi kapsamında Rusya’dan Bursa’ya gelen 25 firma temsilcisi, bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe faaliyet gösteren firmalarla ikili iş görüşmeleri gerçekleştirdi.
Bursa’yı fuarcılıkta Türkiye’nin merkezi haline getirmeyi hedefleyen BTSO öncülüğünde Bebe ve Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) ve TÜYAP Bursa Fuarcılık A.Ş. işbirliğiyle hazırlanan Junioshow Fuarı, bebe-çocuk konfeksiyonu üretiminin yüzde 80’ine yakınını gerçekleştiren Bursalı firmaların gücünü sergiliyor. Yaklaşık 150 firmanın stant açtığı fuarda, firmalar ürünlerini tanıtırken, BTSO’nun Ticari Safari Projesi kapsamında aralarında İngiltere, Almanya, Gana, Ukrayna, İran ve Suudi Arabistan gibi 30’u aşkın ülkeden gelen 300 firmayla da ikili iş görüşmeleri gerçekleştiriyor. Söz konusu yabancı ziyaretçiler arasında Rus firmaların ilgisi dikkat çekiyor.
Rus savaş uçağının Türk hava sahasını ihlal etmesiyle başlayan gerilimin ardından iki ülke arasında dip seviyeye inen ticari ilişkiler, Junioshow ile farklı bir boyut kazanmaya başladı. Fuara en yoğun katılımı gerçekleştiren Rus firmalar, tüm engellere rağmen Türk mallarından vazgeçmek istemediklerini bir kez daha gösterdi.
Rus firmalar, Bursalı bebe-çocuk konfeksiyonu temsilcilerinin ürünlerini incelemesinin ardından ilk siparişlerini verdi. Rusya’dan gelen Yaroslav Klychkov Makaruk, Rusya bebe ve çocuk konfeksiyonu pazarında Bursa markalarının önemli bir noktada bulunduğunu ifade etti. Türk mallarından vazgeçmek istemediklerini ifade eden Makaruk, “Müşterilerimiz Bursa’nın ürünlerinden çok memnun. Bursa mallarının güvenli ve sağlıklı olduğuna inanıyoruz. Rusya ve Türkiye arasındaki ticari ilişkilerin tekrar eski günlerine kavuşmasını arzu ediyoruz” dedi.
“TÜRK MARKASININ KALİTESİ FARKLI”
Rusya’da bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe faaliyet gösteren iş kadını Olesya Agassi de kaliteli üretim yapısıyla ön plana çıkan Bursa firmaları ile birçok Rus firması gibi kendilerinin de ticareti sürdürmek istediklerini söyledi. Agassi, “Yaşanan siyasi gerilime rağmen Bursa ile ticareti sürdüreceğiz. Bursa firmalarına sipariş vermeye devam edeceğiz. Türk markasının bizim pazarımızda bir ismi var. Bursa’ya alternatif olarak sunulan Uzakdoğu ülkelerinin ürünlerini tercih etmiyoruz. Çünkü buradaki ürünler kadar kaliteli değiller” diye konuştu.
BTSO Yönetim Kurulu Başkanı İbrahim Burkay, Bursa’daki 2016 yılının ilk fuarı Junioshow’un bebe ve çocuk konfeksiyonu sektöründe rekabetin güçlenmesini ve sektörün dünyaya açılmasını sağladığını söyledi.
İbrahim Burkay, Ekonomi Bakanlığı destekleriyle bebe-çocuk konfeksiyonu sektöründe gerçekleştirdikleri Uluslararası Rekabeti Geliştirme (Ur-Ge) projesi ile birlikte firmaların eğitim, danışmanlık ve tanıtım faaliyetlerine de büyük katkı sağladıklarını dile getirdi. Bu kapsamda Rusya’dan alım heyetlerinin fuara katılmasının önemli bir gelişme olduğuna işaret eden Başkan Burkay, “Fuarda Rusya, Ukrayna ve İran başta olmak üzere çok sayıda ülkeden alım heyetlerini ağırlıyoruz. Özellikle sektörümüzün önemli pazarlarından biri olan Rusya’dan iş adamlarının fuara gelmesi, ticaretin engel tanımadığını bir kez daha göstermiş oldu. Firmalarımızın fuardan önemli iş bağlantıları ile ayrılacağını ve kent ekonomisine ciddi katkılar sağlayacağına inanıyorum” dedi.