Uluslararası perakende devleri, yüksek genç nüfus ve artan alım gücünün sunduğu potansiyele güvenerek geldikleri Türkiye’de, diğer pazarlarda alışık olmadıkları güçlü yerel zincirler karşısında düşük marjlarla çalışmak zorunda kalıyor. Bekledikleri kâr rakamlarına ulaşamayan zincirler, çoğu zaman pazardan çıkmak zorunda kalıyorlar.
DİA HEPSİNİ ELDEN ÇIKARDI
Alman Metro Group bünyesindeki Real, Türkiye’deki 12 mağazasını geçen yıl Beğendik’e satmış; İspanyol perakende zinciri Dia da Türkiye’deki iştiraki Diasa’yı 2013 yılında Yıldız Holding’e satıp Türkiye’den çıkmıştı.
CARREFOUR SATTI
Fransız Carrefour ise, uzun süre zarar yazan Türkiye’deki iştiraki Carrefoursa’daki hisselerinin bir kısmını 2013’te Türk ortağı Sabancı Holding’e satarak şirkette azınlık hissedarı konumuna düşmüştü.
DARTY PAZARDAN ÇIKTI
Elektronik perakendesinde ise Fransız Darty ve İngiliz Electroworld Türkiye’deki mağazalarını yerel zincir konumundaki Bimeks’e; ABD’li Best Buy da Türkiye’deki mağazalarını bir başka yerel zincir olan Teknosa’ya satarak pazardan çıkmıştı.