Renk de marka da değişmedi

Türkiye’de bu yılın 5 aylık döneminde trafiğe kaydı yapılan otomobillerde renk ve marka tercihi değişmedi. Otomobillerde en çok tercih edilen renk yüzde 62 ile beyaz olurken, Volkswagen en çok tercih edilen marka olma unvanını korudu.

Renk de marka da değişmedi

AA muhabirinin Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerinden derlediği bilgiye göre, mayıs sonu itibarıyla trafiğe kayıtlı araç sayısı, 19 milyon 328 bin 83’yi buldu. Taşıtların yüzde 52,6’sını otomobil, yüzde 16,3’ünü kamyonet, yüzde 14,9’unu motosiklet, yüzde 8,5’ini traktör, yüzde 4,1’ini kamyon, yüzde 2,3’ünü minibüs, yüzde 1,1’ini otobüs, yüzde 0,2’sini ise özel amaçlı taşıtlar oluşturdu.

On otomobilden 6’sı beyaz

Otomobilde en fazla tercih edilen renk, yine beyaz oldu. Bu yılın 5 aylık kısımında trafiğe kaydı yapılan 318 bin 346 otomobilin yüzde 62,6’sını beyaz renkli otomobiller oluşturdu. Beyaz rengi yüzde 15,8 ile gri, yüzde 9,1 ile siyah ve yüzde 5,4 ile kırmızı renk takip etti. Bu dönemde 199 bin 251 beyaz, 50 bin 218 gri, 29 bin 51 siyah, 17 bin 34 kırmızı, 10 bin 9 mavi, 7 bin 743 kahverengi, 2 bin 985 sarı, 905 yeşil, 754 turuncu, 396 diğer renklerden otomobiller tercih edildi.

Geçen yılın ocak-mayıs döneminde ise trafiğe kaydı yapılan 229 bin 134 otomobilin yüzde 62,4’ünde yine beyaz renk tercih edildi. Beyaz renk tercihini yüzde 17,4’ü gri, yüzde 9,8’i siyah, yüzde 4,5’i kırmızı renk izledi. Söz konusu dönemde, otomobillerin 143 bin 35’i beyaz, 39 bin 814’ü gri, 22 bin 501’i siyah, 10 bin 283’ü kırmızı, 6 bin 62’si kahverengi, 4 bin 826’sı mavi, bin 115’i sarı, 578’i turuncu, 545’i yeşil ve 396’sı ise diğer renklerden oluştu.

Markada tercih Volkswagen

Bu yılın 5 ayında, geçen yılın aynı döneminde olduğu gibi otomobilde marka tercihi Volkswagen oldu. Mayısta trafiğe kaydı yapılan 62 bin 114 otomobilin yüzde 17,6’sının Volkswagen, yüzde 11,6’sının Renault, yüzde 7,5’inin Ford, yüzde 6,9’unun Opel, yüzde 6,7’sinin Fiat, yüzde 6,6’sının Hyundai, yüzde 5,8’inin Toyota, yüzde 4,6’sının Dacia, yüzde 4’ünün BMW, yüzde 3,8’inin Peugeot, yüzde 24,8’ini ise diğer markalar oluşturdu. Bu dönemde, 10 bin 962 Volkswagen, 7 bin 188 Renault, 4 bin 673 Ford, 4 bin 279 Opel, 4 bin 156 Fiat, 4 bin 102 Hyundai, 3 bin 591 Toyota, 2 bin 875 Dacia, 2 bin 499 BMW, 2 bin 383 Peugeot markası tercih edildi.

Satışlarda en yüksek artış Dacia’da

Yılın ocak-mayıs döneminde, geçen yılın aynı dönemine göre marka tercihinde en yüksek artış Dacia’da görüldü. Geçen yıl 5 ayda, bin 582 Dacia marka otomobilin satılırken, bu yılın mayıs sonu itibarıyla yüzde 81,7 artışla bu markada 2 bin 875 satış yapıldı. En fazla satışın gerçekleştiği Dacia marka otomobili, yüzde 68,4 ile Ford, yüzde 60,9 ile Volkswagen, yüzde 55,2 ile Toyota, yüzde 50,3 ile Fiat izledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X