Ramazan ayına sayılı günler kala Marmarabirlik’ten tüketicilere iyi haber geldi. Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2016-2017 iş yılının ilk 6 ayında yaklaşık 16 bin ton ürün satışı yaptıklarını bildirdi. Son yıllarda Marmarabirlik’in satışlarının düzenli olarak attığını ifade eden Asa, ürün arzında geçtiğimiz yıl yaşanan sıkıntılara rağmen üretici havuzundan alım yapılarak hem üreticiye destek olunduğunu hem de Marmarabirlik’in ihtiyaçlarının karşılandığı söyledi.
Asa, belirlenen satış stratejileri çerçevesinde, tüketicilerin iftar ve sahur sofralarının gözdesi olan zeytine daha kolay ulaşabilmeleri için ramazanda zam yapmayacaklarını açıkladı. Asa, ”Ramazan ayında sahur ve iftar sofralarının vazgeçilmezi olan zeytini tüketiciye uygun fiyatlarla sunacağız. Prof. Dr. Canan Karatay hocamızın da dediği gibi vatandaşlarımız orucunu zeytinle açsınlar. Zeytinyağında da fiyatlarımızı artırmayacağız. ramazan ayını kapsayan ikinci çeyrekte 10 bin tonluk satış yapmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
İHRACATTA ARTIŞ SÜRÜYOR
İhracatlarının da her geçen yıl artış gösterdiğini vurgulayan Hidamet Asa şunları kaydetti:
”Yılın ilk çeyreğinde bin 235 ton dış satım gerçekleştiren Marmarabirlik, bu rakamla ihracatını bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8 artırmıştır. Dört yıl üst üste zeytin ve zeytinyağı ihracat birincisi olan Marmarabirlik’in bu yıl da şampiyonluğa ulaşmasını bekliyoruz. Son dönemlerde Sudan, Afganistan ve Pakistan ile birlikte ihracat yapılan ülke sayımız 53’e çıkmıştır. Önümüzdeki süreçte yurt dışı satışlarımızı artırmak amacıyla Ortadoğu, Arap Yarımadası ve Uzakdoğu’yu hedef pazar olarak belirledik. Hedefimiz, önümüzdeki yıllarda Marmarabirlik’in ihracatını 30 milyon dolarlara taşıyarak, aktif 30 bin ortağımıza ve ülkemize daha fazla kazanç sağlamaktır.”