Gıda tüketiminin arttığı ramazanda fiyatlardaki değişimleri incelediklerini belirten Bayraktar, arz ve talepte meydana gelen değişimlerin zaman zaman ürün fiyatlarını doğrudan etkilediğini söyledi.
Bayraktar, ”Geçen yıl doğal afetler nedeniyle kayısı, elma, fındık, ceviz ve Antep fıstığında büyük rekolte düşüşleri gerçekleşti. Bu durum, ürün fiyatlarını yukarı çekti. Bu yıl da nisanda don meydana geldi ve kayısı, elma, ceviz bundan olumsuz etkilendi” dedi. Bayraktar, ramazanda gıda fiyatlarında mevsimsel olarak arzda meydana gelen daralmadan kaynaklı artışların dışında, ciddi fiyat hareketleri yaşanmadığını vurguladı.
BİBER VE SOĞANDA ARTIŞ
Ramazan ayında market fiyatlarına bakıldığında en fazla artışın yüzde 46,2 ile sivri biberde görüldüğünü dile getiren Bayraktar, üretici fiyatlarında en fazla artışın yüzde 38,82 ile kuru soğanda olduğunu kaydetti. Şemsi Bayraktar, ”Fiyatı en fazla düşen ürün ise üreticide havuç, markette karpuzdu” diye konuştu.
MAYDANOZDA YÜZDE 515 FARK
Üretici ve market fiyatları arasındaki en fazla farkın yüzde 515 ile maydanozda görüldüğü belirten Bayraktar, kuru incirde yüzde 470, salatalıkta yüzde 377, sivri biberde ise yüzde 277 fiyat farkı yaşandığını vurguladı. Bayraktar, üreticide 16 kuruş olan maydanozun markette 98 kuruşa satıldığının altını çizdi.