Türkiye ekonomisinin bu yılı yüzde 3 büyüme ile kapatacağının tahmin edildiğini hatırlatan Kariyo, ‘Perakende sektöründe bunun 4 katı bir büyümeyi yakalamış bulunuyoruz’ dedi.
Sektörün Türkiye genelinde 400 bine yakın mağaza, 3 milyondan fazla istihdam, 25 milyon metrekareden büyük satış alanı ile Türkiye ekonomisinin en dinamik yapı taşı olduğuna işaret eden Kariyo, perakende sektörü açısından 2015 yılının enflasyondan arındırılmış olarak 338 milyar dolar civarında ciro büyüklüğüyle tamamlanacağı öngörüsünde bulundu. Bu yapı içinde, BMD üyesi markaların 2015 yılını 47 milyar dolar satış büyüklüğü ile tamamlamalarının beklendiğini ifade eden Kariyo, ‘BMD markalarının 2016 yılına ilişkin cirosuyla ilgili tahminimiz ise 50 milyar doların aşılabileceği yönünde’ diye konuştu.
İHTİYATLI BİR İYİMSERLİK
Kariyo, 2016’da BMD markalarının ve perakende sektörünün bütününün ortalama yüzde 9-10 büyüme göstereceğinin altını çizdi. Sami Kariyo, ‘Bu oranın yüzde 10’un üzerinde olması mümkün olabilirdi ancak önümüzdeki bazı riskler, bu büyüme oranlarına erişilebileceği konusunda iyimser olmamızı kolaylaştırmıyor. Bu nedenle, 2016 yılına ilişkin ihtiyatlı bir iyimserlik içindeyiz’ dedi.