Türkiye’de vatandaşlar, bu yılın 9 ayında 70 milyon 395 bin “bilinmeyen numara”yı öğrenmek için yaklaşık 55 milyon lira ödedi.
Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumunun (BTK) verilerinden baz alınarak yapılan hesaplamalara göre, telefon rehberlik hizmeti veren 8 işletmeci, yılın 9 ayında toplam 54 milyon 942 bin 422 lira gelir elde etti. Söz konusu dönemde, bilinmeyen numaralara harcanan para, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 0,4 azaldı. Geçen yılın 9 ayında bilinmeyen numaraların öğrenilmesi için 55 milyon 156 bin 125 lira harcanmıştı.
Bu yılın ocak-eylül döneminde, işletmecilere gelen toplam çağrı sayısı 23 milyon 131 bin 488 oldu. Bu dönemde 41 milyon 804 bin 161 isimle, 28 milyon 591 bin 248 de numarayla sorgulama gerçekleştirildi.
Rehberlik hizmeti işletmecileri arasında çağrı süresi ve sayıları açısından en büyük pazar payı, BN Telekom’un oldu, onu 11818 Rehberlik ve Plus Telekom izledi.
Gelişen teknolojiyle klasik telefon rehberlerinin yerini alan rehberlik hizmetleri, 2010’dan sonra ivme kazandı. Önceleri, halk arasında “bilinmeyen numaralar” olarak adlandırılan ve telefon işletmecilerinin numara veri tabanlarına erişerek elde edilen bilgilerin gerekirse işlenerek kullanıcılara ulaştırılmasını içeren 118’li numaralarla verilen rehberlik hizmetleri kapsamına, daha sonra nöbetçi eczane, ulaşım tarifeleri, vergi borcu öğrenme gibi hizmetler de dahil oldu.
2015 yılı 3. çeyreği itibarıyla rehberlik hizmetlerinde çağrı sayısı açısından şirketlerin pazar payları şöyle:
İşletmeci | Pazar Payı (Yüzde) |
BN Telekom | 84,5 |
11818 Rehberlik | 9,6 |
Plus Telekom | 3,7 |
Jan İletişim | 1,2 |
Infoline | 0,5 |
Callturk | 0,3 |
Mega | 0,2 |
Rehberlik Hizmetleri Servisi | 0,1
|