Fuarda 30’dan fazla Bursalı firma stant açarken, Türkiye’den toplam 80 firma katılım gösterdi. Fuarın açılışında konuşan BTSO Yönetim Kurulu Başkan Vekili İsmail Kuş, tekstil sektörünün alt kolları arasında bulunan ev tekstili sektöründe yıllık 3 milyar doların üzerindeki ihracatla Türkiye’nin dünyada ilk 3 sırada yer aldığını hatırlattı.
Kuş, “Dünya pazarlarından yüzde 5’lik pay alan sektörümüzün, orta ve üst segment ürünlerle bu başarıyı elde etmesi daha da anlamlıdır. Bugün dünyamızın ulaştığı rekabet ortamı ancak yeni değerler üretebilen, katma değeri ve rekabet gücünü sürekli artıran daha da önemlisi farklılaşan girişimleri başarılı kılıyor. Ev tekstil sektörümüzde faaliyet gösteren firmalarımız bu farklılığı sağlamayı başarmışlardır. Sektörde uluslararası alanda elde ettiğimiz bu başarıyı sürdürülebilir kılmak ve Bursa markalarıyla dünya pazarında yer almak en önemli hedeflerimiz arasındadır” dedi.
İŞBİRLİĞİ FIRSATI SUNDU
Kuş, Avrupa ile Afrika arasında köprü konumunda bulunan Fas’ın Türkiye’nin tekstil ihracatında 12’nci, ev tekstili ihracatında ise 22’nci sırada bulunduğunu belirtti.
Kuş, ”Fas’ın tekstil pazarında Çin, İspanya ve İtalya’nın ardından en önemli tedarikçi konumundayız. Ürün ve servis kalitemizle bu pazarda çok daha güçlü bir konuma yükseleceğimize tüm kalbimle inanıyorum. Bu anlamda Kuzey Afrika’nın önemli bir değeri olan Fas’ta düzenlenen fuar yeni işbirliklerinin kapılarını aralamak için Bursalı firma temsilcilerimize önemli bir fırsat sundu. Fuar ile firmalarımız hem sektörün gücünü uluslararası arenada gösterme fırsatı yakaladı hem de alternatif pazarlar hakkında daha fazla bilgi sahibi oldu” diye konuştu.
BTSO 25. Meslek Komitesi Başkanı Beyhan Cambaz da, Morocco Home Fuarı’nın Bursalı firmaların Afrika pazarına daha fazla hakim olmasına katkı sağladığını vurguladı.