Yeni Megane üretimini İspanya’ya kaptıran Oyak Renault, boşluğu Clio ve Fluence ile doldurmaya hazırlanırken, motor üretiminde ise yeni müşteri buldu. Oyak Otomotiv Grubu Başkanı Celal Çağlar, Bursa’da ürettikleri 1,5 litre dci motoru Renault ve Dacia’dan sonra Mercedes’e de satacaklarını açıkladı. Bursa’da otomobil dışında, motor ve vites kutusu ürettiklerini hatırlatan Çağlar, Oyak Renault Bursa Fabrikaları’nın yeniden Renault’nun dünyadaki en iyi üretim tesisi unvanını geri aldığını söyledi.
239 BİN MOTOR ÜRETTİ
360 bin adetlik otomobil, 450 bin adet motor üretim kapasitesine sahip Oyak Renault, Fransız markanın Batı Avrupa dışında en yüksek kapasiteye sahip fabrikası konumunda bulunuyor. Bursa’da 1973’ten bu yana motor üretimi gerçekleştiren Oyak Renault, 2014’te 239 bin motor üretti. 1999’da çevreci K benzinli motorların üretimine geçen Oyak Renault, 2006’da ise 1.5 dci dizel motor üretmeye başladı.
İHRACATIN LİDERİ
Bugüne kadar üretilen motorlar Fransa, İspanya, Slovenya, Kolombiya, Arjantin, Malezya ve Romanya’da banttan inen Kangoo, Clio, Megan, Logan ve Sandero modelleriyle dünya yollarına çıktı. Ayrıca, Güney Afrika’daki Renault-Nissan fabrikasında Renault markasıyla üretilen Dacia modellerinde de Oyak Renault’nun motorları kullanılıyor. Yılın ilk 8 ayında otomotiv firmaları arasında en yüksek ihracatı 166 bin 178 adetle Oyak Renault gerçekleştirdi.
ÖNEMLİ OLAN TAM KAPASİTE
Megane HB modelinin üretiminin yeni nesille birlikte İspanya’daki fabrikaya kaydırılmasıyla ilgili olarak Çağlar, “Bursa’da Clio ve Fluence üretimi devam edecek. Önemli olan hangi modelin üretildiği değil. Fabrikanın tam kapasite üretim yapması” dedi. Çağlar, Bursa’da üretilen Clio’ya hem Türkiye, hem de yurtdışında büyük ilgi olduğunu ifade etti.