Asa, yazılı açıklamasında, 25 Ekim’de başlayan 2017-2018 kampanyası kapsamında bugüne kadar 141,5 milyon lira karşılığında 23 bin ton zeytin alındığını belirtti.
Kampanya çerçevesinde 23 Kasım Perşembe yapılacak 4’üncü dilim ödeme ile üreticiye toplam ürün bedelinin 79 milyon lirasının peşin ödenmiş olacağını kaydeden Asa, ortakların parayı aynı gün hesaplarından alabileceklerini vurguladı.
Bu yıl üreticilerin talebi üzerine, ürün alımları başlamadan 18 Ekim’de fiyatların açıklandığını anımsatan Asa, tavanı 11,75 lira, tabanı 4,10 lira olarak açıklanan fiyatların bir önceki yılın ortalama yüzde 35 üzerinde olduğunu kaydetti.
Asa, üretici ortaklardan 56 bin 560 ton rekolte beyanı alındığını ifade ederek, bugün itibarıyla 8 kooperatif bölgesinde ürün alımlarının devam ettiğini belirtti.
Üreticinin emeğinin karşılığını en kısa sürede alabilmesi için ürün bedellerinin yüzde 80’ini kampanya bitmeden haftalık dilimler halinde ödediklerini vurgulayan Asa, geri kalan yüzde 20’lik dilimin ise mümkün olan en kısa sürede ödeneceğini bildirdi.
Ortaklara teşekkür
Asa, ürün bedellerini öderken 1 lira dahi kredi kullanmadıklarına değinerek, açıklamasında şu ifadeleri kullandı:
“Marmarabirlik, ortağından aldığı destekle gücüne güç katıyor. Marmarabirlik bir yandan ürün bedellerini öderken diğer yandan geçmiş döneme ait eski borçları da ödemektedir. Marmarabirlik’in önceki döneme ait olan ve 2007’de alınan 60 milyon lira Destekleme ve Fiyat İstikrar Fonu (DFİF) kredisi 2013 yılında yapılandırılmış olup, halen taksitler halinde eski döneme ait borçları ödemeye de devam etmekteyiz. Bunun yanında bir yandan son 7 yılda yaklaşık 65 milyon liralık yatırım yaparken, diğer yandan ortaklarımıza 17 milyon lira kar payı dağıtmaktayız. Bu başarı üreticinin başarısı, bu kurum üreticinin sigortasıdır. Marmarabirlik ortaklarının bugün itibarıyla kooperatifine sahip çıktığını görmekteyiz. Toplamda 23 bin ton zeytin alımının gerçekleşmiş olması bunun bir göstergesidir. Kurum adına ortaklarımıza teşekkür ederim.”
Hedef 50 bin ton
Başkan Asa, kampanya sonunda 50 bin ton ürün almayı hedeflediklerini bildirdi.
Marmarabirlik’in 40 bin tonlara ulaşan satışlarının sürdürülebilir olmasının önemine işaret eden Asa, şöyle devam etti:
“Marmarabirlik kazanırsa üretici kazanır. Ortaklarımızın beyan ettiği ürünü teslim etmesi, Marmarabirlik’in hedeflediği alım miktarına ulaşması demektir. Marmarabirlik’in daha fazla ürün satabilmesi için alımların ve stoklarımızın düzenli olması gerekir. Hedefimiz iki yıl sonra 50 bin ton ürün satışı gerçekleştirmektir. Bu da firesi ile birlikte en az 60 bin ton ürün alımı demektir. Marmarabirlik Yönetim Kurulu olarak kampanya döneminde üreticimizin yanında olmak için var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz. Kooperatifine sahip çıkan ortaklarımıza bir kez daha teşekkür ediyor, beyan ettikleri ürünü teslim etmeyen ortaklarımızın da kooperatiflerine sahip çıkmalarını bekliyoruz. Unutmayalım ki Marmarabirlik’in geleceği sizin geleceğinizdir.”