Marmarabirlik hedef büyüttü

Yıl sonu hedefine emin adımlarla yürüdüklerini ifade eden Marmarabirlik Başkanı Asa, yere zincir mağazara önem vermeye devam edeceklerini vurguladı.

Marmarabirlik hedef büyüttü

Marmarabirlik Yönetim Kurulu Başkanı Hidamet Asa, 2015-2016 iş yılının ilk 5 ayında gerçekleşen satış rakamları ile yıl sonu hedeflerini değerlendirdi. Asa, ilk 5 ayda bir önceki yılın aynı dönemine göre, yüzde 22 artışla 147 milyon liralık satış rakamına ulaştıklarını ifade ederek, ‘Bu artışla birlikte yıl sonundaki 350 milyon liralık ciro hedefimize emin adımlarla ilerliyoruz. Önümüzdeki yıllarda 50 bin ton ürün satışı ve 500 milyon lira ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Hedefe ulaştıkça, Marmarabirlik ürünlerinin girmediği hane, satılmadığı nokta kalmayacaktır’ dedi. 2016 yılı ilk çeyreğinin zeytin sektörü için sıkıntılı geçtiğini dile getiren Asa, Marmarabirlik’in planlı satış politikaları sayesinde kasım ayında başlayan iş yılının ilk 5 ayını başarılı bir şekilde tamamladıklarını kaydetti. Asa, 2015 yılında da Türkiye ekonomisinde bir önceki yıla göre yüzde 4 büyüme gerçekleşirken, Marmarabirlik’in aynı dönemde yüzde 19 oranında büyüme rakamına ulaştığının altını çizdi.

PAZARI GENİŞLETME AMACI

Asa, Marmarabirlik’in son 2 yıldır ulusal ve yerel zincir mağazaların raflarında daha fazla yer aldığına dikkat çekti. Hidamet Asa, ‘Önümüzdeki süreçte yerel zincir mağazalara önem vermeye devam edeceğiz. Bunun yanı sıra ev dışı tüketim (EDT) olarak adlandırılan otel, restoran gibi yerlere yapılan satışları artırmayı amaçlıyoruz. EDT, bizim için önemli bir pazar. Günümüzde aileler dışarıda daha fazla vakit geçiriyor, ev dışında kahvaltı alışkanlıkları artıyor. Dolayısıyla EDT pazarını genişletmek amacıyla bir yandan bayi sayımızı artırırken, diğer yandan ürün portföyümüzü genişletiyoruz’ diye konuştu.

10 MİLYON LİRALIK YATIRIM

Tüketici tercihleri doğrultusunda Ar-Ge departmanın ürün ve ambalaj çeşitlendirilmesine yönelik çalışmalar yaptığını belirten Asa, bu kapsamda küçük ambalaj üretimi için yaklaşık 10 milyon liralık yeni makine yatırımı yapıldığını vurguladı. Asa, yeni yatırımlarla birlikte Marmarabirlik’in üretim kapasitesinin yıllık 30-35 bin tonlardan 55 bin tonlara çıkacağına işaret etti.

DÜNYA MARKASI OLMASI ÇABASI

Marmarabirlik’in ihracat hedeflerine yönelik de bilgi veren Asa, şunları kaydetti: ‘2015 yılı itibariyle Marmarabirlik’in ihracatı 6 bin tonlara ulaşmıştır. 2016 yılı sonunda ise ihracatımızı 6 bin 500 tonlara taşımayı hedefliyoruz. Tüketicilerin farklı damak tadına uygun ürünler sunmak ve bu sayede etnik pazar dışındaki ulusal market raflarında olmak hedeflerimiz arasında yer alıyor. Aynı zamanda yurtdışında daha önce olmadığımız pazarlarda yer alabilmek için pazar çeşitlendirmesi yapıyoruz. Japonya ve Dubai gibi alternatif pazarlara ulaşmaya çalışıyoruz. Kısacası 6 kıtaya ihracat yaparak, Marmarabirlik’i bir dünya markası haline getirmeyi hedefliyoruz.’

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X