Türkiye İhracatçılar Meclisi’nden (TİM) yapılan açıklamaya göre, Ekonomi Bakanlığı tarafından TİM’in organizasyonu ile düzenlenecek ve iki gün sürecek etkinlik, Lütfi Kırdar Kongre ve Sergi Sarayı’nda gerçekleştirilecek. TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, konuyla ilgili yaptığı açıklamada, dünya ile yarışmak için öncelikle ülke olarak marka olunması gerektiğini söyledi. Türkiye ve marka kelimelerinin birleşiminde herhangi bir eklemeye ihtiyaç olmadığını belirten Büyükekşi, Markalaşma yolunda Türkiye’ye ilham verecek kıvılcım, bizzat bu ülkenin içindedir. Kültürel mirası, çok sesliliği, yükselen ekonomisi ve genç nüfusuyla Türkiye’nin global marka evreni ile kendine özgü bir şekilde buluşma zamanı geldi. İhracatın tüm paydaşları arasında bir marka kültürü yaratmak istiyoruz. Türkiye’yi, Türkiye’nin markalarını, marka olmaya aday ürünlerini ve şirketlerini dünyaya nasıl anlatırız, dünyada nasıl markalaşırız, anlattıklarımızın sonuçlarını nasıl ölçeriz gibi konuları ihracatçılarımız ve konunun uzmanları ile paylaşmak, bu yönde bir ortak akıl geliştirmek istiyoruz” dedi.
PANELLER DÜZENLENECEK
Etkinliğe, Hindistan’da yaşanan krizin izlerini silmek üzere 2014’ten bu yana ülkeyi dünyaya tanıtan başarılı reklam kampanyası Make in India’nın yaratıcısı ve ülkenin turizmine yüzde 16’lık bir artış sağlayan Incredible India kampanyasının baş direktörü V. Sunil, dünyanın önde gelen bağımsız marka değerleme-danışmanlık şirketi Brand Finance’ın Üst Yöneticisi (CEO) David Haigh ve marka ajansı Saffron Brand Consultants Global Üst Yöneticisi (CEO) Jacob Benbunan gibi isimler katılarak Türkiye markasının bütün detaylarını ele alacak. Televizyon ve Sinemacı Filmi Yapımcıları Derneği (TESİYAP) Başkanı Birol Güven ile Nielsen Türkiye Pazarlama Etkinliği Direktörü Erdem Tolon gibi isimlerin de katılarak konuşma yapacağı organizasyonda farklı konuların ele alınacağı paneller de düzenlenecek.