Körfez’in iki yakası birleşti

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, Başbakan Ahmet Davutoğlu ile Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün son tabliyesini yerleştirdi.

Körfez’in iki yakası birleşti
Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Ahmet Davutoğlu ve Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü’nün son tabliyesini yerleştirdi. Cumhurbaşkanı Erdoğan, İstanbul- Bursa-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan İzmit Körfez Geçiş Köprüsü’nün adının “Osman Gazi Köprüsü” olacağını açıkladı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan ve beraberindekiler, Türk ve Japon bayraklarının asıldığı köprünün üzerinden, son tabliyenin montajının yapılacağı noktaya yürüdü.

Burada konuşan Erdoğan, köprünün son tabliyesinin vidalarını Davutoğlu ve Yıldırım ile sıkacaklarını belirterek, tabliyenin kaynağının görevliler tarafından ayrıca yapılacağını söyledi.

“Gerçekten dünyada dördüncü özelliklere sahip bir köprüyle iftihar ediyoruz” diyen Erdoğan, köprünün detay özelliklerinin daha sonra belirtileceğini anlattı.

Gösterilen ilgi ve alakaya teşekkür eden Erdoğan, “Ülkemiz için, milletimiz için hayırlı olsun diyorum. Gerek Başbakanımıza gerek tüm kabine üyelerimize, Ulaştırma Bakanımıza ve tüm ekibimize şahsım ve milletim adına teşekkür ediyorum. Milletimiz için, tüm insanlık için hayırlı olsun diyorum.” dedi.

Cumhurbaşkanı Erdoğan, Başbakan Davutoğlu ve Bakan Yıldırım, daha sonra son tabliyenin vidalarını sıkıştırdı.

Köprüde son tabliyenin montajına Başbakan Yardımcıları Numan Kurtulmuş ve Lütfi Elvan, İçişleri Bakanı Efkan Ala, Sağlık Bakanı Mehmet Müezzinoğlu, Bilim, Sanayi ve Teknoloji Bakanı Fikri Işık da katıldı.

Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, son vidalamayı yaptığı anahtarı, hatıra olarak aldı. Bu arada açılışa özel, pirinçten anahtar, vida ve somun kullanıldı.

ERDOĞAN: 3. KÖPRÜ 26 AĞUSTOS’TA AÇILACAK”

Cumhurbaşkanı Erdoğan, törende yaptığı konuşmada “İzmit Körfez Geçisi Asma Köprüsü’nün devamı olan otoyol, 9 milyar dolarlık bir proje olan İstanbul-İzmir Otoyolu’nun hizmete giren ilk bölümünü oluşturuyor. Bu yıl içinde 20 kilometrelik İzmir-Kemalpaşa bölümü de hizmete girecek otoyolun tamamının 2018 yılında inşallah açılması planlanıyor. Toplam yatırım bedeli 9 milyar doları bulan bu otoyol, Türkiye’nin 2023 projeleri içinde ilk tamamlananlar arasında yer alacak. İstanbul’da 3. köprü 26 Ağustos’ta açılacak. ‘Vakit nakittir’ demiş büyüklerimiz. İşte buyrun, ekonomi bu, ekonomiden anlamak bu. Bütün yatırımlarla beraber vakti nakde dönüştürüyoruz. Böylece eskiden 2-2,5 saatte giden bir araç aynı mesafeyi yarım saatten daha kısa sürede katetmiş olacak.Bu otoyol sadece İstanbul’un ve İzmir’in değil, aynı zamanda Kocaeli’nin, Yalova’nın, Bursa’nın, Balıkesir’in ve Manisa’nın otoyoludur. Daha doğru bir ifadeyle bu otoyol; tüm Türkiye’nin otoyoludur. Neden  Trakya tarafından Edirne, Kınalı, İstanbul otoyoluyla Ege tarafından İzmir, Aydın otoyoluyla, Marmara tarafından İstanbul-Ankara otoyoluyla birleşen bu proje, Türkiye’nin tüm önemli akslarıyla buluşuyor. Sadece şu açılışını gerçekleştirmekte olduğumuz 40 kilometrelik bölüm ve son tabliyesinin şu anda vidalarını sıktığımız, önümüzdeki ayın sonunda hizmete girmesi planlanan Körfez Geçişi Asma Köprüsü dahi bu bölgenin ulaşımında çok önemli rahatlama sağlayacaktır” dedi. 

Cumhurbaşkanı Erdoğan, konuşmasında köprüye “Osman Gazi” adının verildiğini açıkladı.

DAVUTOĞLU: DURMAYACAĞIZ

Başbakan Davutoğlu, törende yaptığı konuşmada “AK Parti iktidarlarının en önemli hususiyeti hizmette, dava aşkında sürekliliktir. 2002’de, 3 Kasım’da bayrağı devralan Sayın Cumhurbaşkanımız’dan bugüne kadar hep ilk günkü aşkla bu topraklara, bu ülkeye hizmet etmenin aşkını sevdasını yaşadık. Biz her gün bu topraklarda taş üstüne taş koymaya, bu topraklarda şehirleri, ilçeleri, yürekleri birleştirmeye devam edeceğiz. Kim ne yaparsa yapsın, birileri terör tuzaklarıyla bu millete tuzak kurmaya kalkarsa onların da hesabını göreceğiz. Durmayacağız, terörle mücadele ederken bu milletin gündeminin sadece terörle işgal edilmesine izin vermeyeceğiz. Hem mücadele edeceğiz hem de bugün olduğu gibi hizmetlerimize devam edeceğiz. Çünkü bu memleketin kaybedecek bir dakika dahi vakti yoktur.Bakınız son üç hafta içinde, önce Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nün son tabliyesini koyduk, yine Cumhurbaşkanımızla birlikte ve 2013 Mayıs’ında ‘olmaz’ denilen, ‘yapılmaz’ denilen, ‘yaptırmayız’ denilen Yavuz Sultan Selim Köprüsü’nü, inşallah bu ağustosta milletimizin hizmetine sunacağız” dedi.

Yap-işlet-devret modeliyle yapılan Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu (İzmit Körfez Geçişi ve Bağlantı Yolları Dahil), 384 kilometre otoyol ve 49 kilometre bağlantı yolu olmak üzere toplam 433 kilometre uzunluğunda olacak. 

Proje, Anadolu Otoyolu üzerindeki Gebze Köprülü Kavşağı’ndan Ankara yönüne yaklaşık 2,5 kilometre sonra teşkil edilecek bir köprülü kavşakla (2×5 şeritli) başlayıp İzmir Çevreyolu üzerindeki mevcut Otogar Kavşağı’nda son buluyor. 

252 metre kule yüksekliği, 35,93 metre tabliye genişliğine sahip, bin 550 metre orta açıklığı ve toplam 2 bin 682 metre boyuyla dünyanın en büyük orta açıklıklı asma köprüleri arasında 4. sırada yer alıyor.

DÜNYANIN EN BÜYÜK ORTA AÇIKLIĞA SAHİP 4’ÜNCÜ KÖPRÜSÜ

İstanbul ile İzmir arasında 8-10 saat süren ulaşım 3,5 saate, İstanbul ile Bursa arasında 2,5-3 saat süren ulaşımı 1 saate indirecek Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu Projesi’nin en büyük ayağını oluşturan 2 bin 682 metre uzunluğundaki İzmit Körfez Geçişi Köprüsü bin 550 metre orta açıklığı ile dünyanın en büyük orta açıklığa sahip 4’üncü köprüsü oldu. 7 Ocak tarihinde tabliyelerin montajına başlanırken, 35 metre 93 santim genişliğindeki 113 tabliyenin montajı sağlandı. Köprü, Kocaeli ve Yalova istikametlerine doğru 3’er şeritten oluşurken, bir de hizmet şeridi bulunacak.

Asfalt çalışmalarının tamamlanmasının ardından köprü Mayıs ayı sonunda ulaşıma açılacak. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü ulaşıma açıldığında İzmit Körfezi’nin etrafını dolaşarak yapılan yaklaşık 2 saat süren yolculuk ile feribotla yaklaşık 1 saat süren geçiş süresi bağlantı yolları ve köprü ile 12 kilometreyi bulan körfez geçişi 6 dakikaya inecek. Köprüden geçiş ücreti ise 35 dolar artı KDV olacak.

ALTINOVA-GEMLİK OTOYOLU

Köprü ile birlikte Altınova ile Gemlik arasındaki otoyol da açıldı. Altınova-Yalova-Gemlik arasındaki mevcut devlet yolu 47 kilometre olurken, Altınova ile Gemlik arasındaki 40 kilometrelik otoyol kesiminin trafiğe açılması ile mesafe 7 kilometre kısalacak. 50 dakika süren ulaşım 20 dakikaya düşerken, Yalova ve Orhangazi şehir içindeki trafik de rahatlamış olacak.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X