Karabıyık, Milli Eğitim Bakanlığının bu sene uygulamaya başlayacağı yeni müfredatın belirlenme aşamasında çoğu kesimin fikrine başvurulmadığını ifade etti. Sadeleştirmenin sadece Atatürkçülük ve Atatürkçü düşünce kavramlarında yapıldığını iddia eden Karabıyık, yeni müfredatta Atatürk’e, göstermelik ve içi boşaltılarak yer verildiğini savundu. Karabıyık, “Fen dersinde evrim teorisi en göze çarpan bulgumuz. Evrim, oluşum anlatılmaktan kaçınılmış; farklı kavramlar verilerek anlatılmaya çalışılan konular da havada kalmış. Yeni müfredat bilimsellikten, çağdaşlıktan, laiklikten uzak bir müfredat olarak karşımıza çıkmaktadır” değerlendirmesinde bulundu.
İDEOLOJİK AMAÇLI
Değerler eğitimi başlıklarının net olmadığını, bunun ideolojik ve siyasi amaçlı kullanıldığını öne süren Karabıyık, “Eğitim, çağdaş ve bilimsel olmalı, ideolojik ve siyasal olmamalı. Müfredat öğrenciyi, sorgulayan değil, verilen bilgiyi alan şekilde eğitmeye çalışmaktadır” dedi.
Bir gazetecinin “15 Temmuz ve cihat konusunun müfredata eklenmesini nasıl değerlendiriyorsunuz?” sorusuna Karabıyık, “Türk toplumunu etkileyen olaylardan tabii ki bahsedilecek ama hangi yaş grubunda anlatılması gerektiği pedagojik olarak araştırılmalı ve buna göre davranılmalıdır. Çok küçük yaştaki çocuklara tahta tüfek verilerek demokrasi nöbeti tutturulmuştu ve veliler bundan rahatsız olmuştu. Bunlar, çocukları psikolojik olarak olumsuz etkileyecek içerikte ve yaş düzeyinde olmamalı” karşılığını verdi.
Karabıyık, yeni müfredata ilişkin hazırladıkları ayrıntılı raporu CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu’na sunduklarını bildirdi.