Junioshow başladı

Bebe ve çocuk konfeksiyonu sektörü Bursa’da buluştu. Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde gerçekleştirilen Junioshow’da sektördeki son tasarımlar görücüye çıktı. ilk günden ilgi gören fuara, 38 ülkeden ziyaretçi bekleniyor.

Junioshow başladı

AYŞEGÜL GÜRAL AKTÜRK

Tüyap Bursa Fuarcılık AŞ ile Bursa Ticaret ve Sanayi Odası (BTSO) öncülüğünde Bebe  Çocuk Konfeksiyonu Sektörü Sanayici ve İşadamları Derneği (BEKSİAD) işbirliğinde düzenlenen Bursa Bebe-Çocuk Hazır Giyim ve Çocuk İhtiyaçları Fuarı (Junioshow) dün kapılarını araladı. 10-14 Ocak tarihleri arasında açık kalacak fuara, giriş ücreti 7,50 lira.

Bursa Uluslararası Fuar ve Kongre Merkezi’nde 10 bin metrekarelik alanda ve 5 ayrı salonda gerçekleştirilen fuara, 38 ülkeden katılımcı bekleniyor. BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Halil Atalay, organizasyonda geçen yıla göre yüzde 40 büyüme sağlandığını vurguladı. 

Kendilerinin üzerlerine düşeni yaptığına dikkat çeken Atalay, ”Şehre çok ciddi değer katan kıymetli bir sektör haline geldik. Bütün dünyada gittiğimiz ülkelerde bu fuarın tanıtılması adına 1 yıldır çalışmalar yapıyoruz. Fuarımıza 5 gün boyunca 38 ülkeden 320 civarında resmi misafirimiz gelecek. Fuarımızı yılda 2 defa yapacağız. Diğeri de temmuz ayında olacak” dedi. Rusya’dan da katılım olduğunun altını çizen Atalay, fuarın sektörün gelişimine çok ciddi katkı sağlayacağını savundu.

RUSYA VE 2. ÇEYREK BEKLENTİSİ

BEKSİAD eski Başkanı ve Ayfi Baby’nin Sahibi Rıdvan Güler de, 2016’nın zor bir yıl olduğunu ifade etti. Türkiye’de ve dış dünyada gelişen sıkıntıların kendi sektörlerini de vurduğunun altını çizen Güler şöyle devam etti: 

”Ağır bir yıl yaşadık. 2017 ile birlikte bunun tersine dönmesini umuyoruz. Yeni yıldan umutluyuz. Dövizde dalgalanmalar oldu ve kur en son zirveyi gördü. Bu konuda umarız artık bir duraksama olur. Belirsiz ortamın geçmesini bekliyoruz. ABD başkanının bir an önce göreve başlaması bile bizi etkileyecektir. Arap dünyasındaki sıkıntıların bir an önce düzene girmesi lazım. Dibimizde Suriye çok ciddi bir problem. Bu dinamiklerin hepsi bütün sektörleri olduğu gibi bizi de etkiliyor. Yine de umutluyuz. Özellikle ikinci çeyrekten itibaren daha iyi bir ortamın başlayacağını düşünüyoruz. 

Rusya ile sıcak ilişkilerin olması oradaki halkın buraya tekrar teveccühünü gerçekleştirecektir. O gerginlikle birlikte yine de onlar bizden vazgeçmediler. Çünkü onların en büyük partneri yine Türkiye. Bizim için de en büyük pazarlardan bir tanesi Rusya. Ne onların bizden vazgeçme lüksü var ne de bizim onlardan vazgeçme lüksümüz var. Bu birliktelik devam edecektir. Fuara da ilgileri olacaktır.”

YENİ SEZONU UMUTLA AÇIYORUZ

Sindiboy markası ile satış yapan Alikan Tekstil’in Sahibi Ali Uysal, fuardan memnun olduklarını sadece hava muhalefeti nedeniyle bir tedirginlik yaşadıklarını söyledi. 

Konsepti beğendiklerini ve müşteri potansiyelinin iyi olduğunu kaydeden Uysal, ”Rusya ile ilişkiler düzeliyor ama henüz sektör hareketlenmedi. Biraz zamana ihtiyaç var. Sezon da zaten daha yeni başlıyor. 2017’den beklentimiz sektörün hareketlenmesi. Firma olarak beklentimiz de konseptimizi yayabileceğimiz bir yıl olması. Rusya ve Arap ülkelerinden ciddi alıcılar gelmesini umuyoruz. 2017’den yana umudumuz var” ifadelerini kullandı.

BEKLENTİMİZ BÜYÜK

Mc Baby firma sahibi Handan Özdamar, geçen yılki fuarın kendilerine çok olumlu katkılar sağladığına işaret ederek, organizasyonun firmalarını tanıtmak açısından çok iyi bir fırsat olduğunu belirtti. Fuarda güzel bir müşteri potansiyeli oluştuğuna vurgu yapan Özdamar, ”2016 bebe sektörü için durgun geçti ancak bizimki tasarım olduğu için biraz daha yoğunduk. 2017 çok daha iyi bir yıl olacak. Fuarın katkısı da çok olacak. Beklentimiz büyük” diye konuştu.

SEKTÖRDEN UMUTLUYUZ

MÜSİAD Bursa Şubesi Başkanı, Babyrose Sahibi Mustafa Gürses, Uluslararası Rekabetçiliği Geliştirme (UR-GE) projesi çalışmaları kapsamında Ekonomi Bakanlığı’nın destekleriyle fuarın daha hareketli hale geldiğini söyledi. Gürses şöyle devam etti: 

”En önemlisi yabancı satın almacıların getirilmesi. Bunlara Bakanlığın UR-GE kapsamında bir yol parası bir de konaklama desteği oldu. Sektöre büyük faydası oldu. Bebe çocukta bizim büyük çapta müşterimiz Rusya ve çevresiydi. Uçak krizinin sonrasında yaşanan barışma ile sektörde tekrar eski günlere dönüş oldu. Her ne kadar Kuzey Afrika ve Ortadoğu’da müşteri potansiyelimizde zayıflama varsa da Rusya ile toparlandıkça bu açığı kapıyoruz. Fuardan da sektörden de umutluyuz.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X