Japonlar’a Gemlik zeytini

İhracat yaptığı ülke sayısını 6 yılda 18’den 54’e çıkaran ve son dönemde Uzakdoğu’ya yelken açan Marmarabirlik’in, tuz oranı düşürülmüş ürünleri Japonların sofralarını da süslemeye başladı.

Japonlar’a Gemlik zeytini

Sofralık zeytinde dünyanın önde gelen üreticilerinden olan ve ihracat yaptığı ülke sayısını son 6 yılda 18’den 54’e çıkaran Marmara Zeytin Tarım Satış Kooperatifleri Birliği (Marmarabirlik), ‘Gemlik’ tipi zeytini Japonya’ya da satmaya başladı.

Marmarabirlik Başkanı Hidamet Asa, dün yaptığı açıklamada, birliğin sorumluluk bölgesinde üretilen ‘Gemlik tipi’nin, dünyanın en kaliteli sofralık zeytinleri arasında yer aldığını söyledi. Yıllarca zeytindeki tuz oranındaki fazlalık nedeniyle özellikle yurt dışı satışlarda Türk nüfusunun yoğun olduğu ülkelerin, etnik pazarların dışına çıkılamadığını anımsatan Asa, Ar-Ge biriminin kurulmasının ardından ürün çeşitliliğinin arttığını vurguladı.

54 ÜLKEYE İHRACAT

Asa, ihracatta 5. kez birincilik ödülü aldıklarını belirterek, şunları kaydetti: ”İhracat miktarımız 6 bin tonu geçti. Yaklaşık 6 yıl öncesine baktığımızda ihracatta yüzde 80’e varan bir artış yaşandı. 18 ülkeye ihracat yapan Marmarabirlik bugün 54 ülkeye ihracat yapıyor. Önümüzdeki yıl hedeflerimiz çok büyük. Dolayısıyla 50 bin ton ürün alım planımızla hem ihracatımızı artırmak, aynı zamanda da yurt içi satışlarımızı artırmayı düşünüyoruz. Geçmişteki ihracatımız Avrupa odaklıydı. Avrupa’da tek distribütör vardı. Distribütörlük sözleşmesi 2012 yılında sona erince yeni sözleşme imzalamadık ve Almanya’da bir şube kurduk. Bu şubeyle kendi ihracatımızı kendimiz yapıyoruz. Avrupa’da daha hızlı şekilde rafa ulaşıyoruz. Marmarabirlik’in 54 ülkeye ihracat yapması çok önemli.”

UZAK DOĞU ATAĞI

Asa, zeytin ihracatının artmasının yolu tuz oranının düşürülmesinden geçtiğini ifade ederek, ”Dünyada Gemlik tipi zeytin üretimi yapan tek ülkeyiz. Dolayısıyla biz tuz oranlarımızı düşürdükçe Uzak Doğu pazarları başta olmak üzere tuz ile ilgili hassasiyeti olan ülkelerin pazarına girme yönünde güzel bir eğilim olduğunu görüyoruz” dedi. Malezya, Hindistan, Japonya gibi ülkelerde fuarlara katıldıklarını ve Marmarabirlik ürünlerinin yoğun ilgi gördüğünü anlatan Asa, ”Japonya ve Malezya’ya ihracatımız başladı. Diğer Uzak Doğu ülkeleri de hedeflerimiz arasında” dedi.

TURQUALİTY İLE DÜNYA MARKASI OLACAĞIZ

Devlet destekli markalaşma programı olan Turquality’e başvurduklarına dile getiren Hidamet Asa, ”Şu an itibarıyla bakanlık boyutu devam ediyor. Bakanlığın istediği tüm altyapıyı hazırladık. Marmarabirlik, Turquality programına kabul edilince bir dünya markası haline gelecektir. Aynı zamanda da Türk zeytin üreticisinin dünya genelinde bir marka gücü oluşacak” ifadelerini kullandı.

380 BARKOTLU ÜRÜN

Asa, Ar-Ge biriminin kurulmasıyla kalite standartlarının arttığını, iade oranlarının düştüğünü vurgulayarak, şu bilgileri verdi: ”Marmarabirlik sadece siyah salamura zeytin üretimi yapan bir firma olmaktan çıktı. 2010’dan önce 180 barkodlu ürünümüz varken, bugün itibarıyla 380 barkodlu ürüne yükselmiş oldu. Bu da Marmarabirlik’in raftaki payının ne kadar büyüdüğünün bir göstergesidir. Marmarabirlik’in 2009 yılı sonunda yıllık ortalama satışı 23 bin tonlardayken bugün 40 bin tona ulaşması gerçekten üreticimiz adına çok önemli kazançtır.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X