ASLIHAN AYDIN
Kyocera Documents Solutions, Türkiye distribütörü Bilgitaş Büro Makinaları AŞ’nin çoğunluk hisselerini satın aldı. Dev ortaklıkla Türkiye’nin Kyocera için bölgesel bir ihracat üssü haline getirilmesi amaçlanıyor.
Konuyla ilgili dün İstanbul’daki Esma Sultan Yalısı’nda imza töreni düzenlendi. Bilgitaş kurucusu Habib Pişan, burada yaptığı konuşmada, bugünün, 41 yıllık ticari hayatının bir dönüm noktası olduğunu söyledi. Pişan, İstanbul, Ankara, İzmir ve Bursa şubeleriyle 280 personeli ve 63 bayi ile satış, servis ve çözümler sunduklarını hatırlatarak, ”Ortaklık kararı aldık ve yeni şirketimizin adı Kyocera Bilgitaş Dökümün Çözümleri AŞ oldu” dedi. Felsefelerinin yüzde 100 müşteri memnuniyeti ile pazarda liderlik olduğunu anlatan Pişan, ”Kyocera ürünlerinin uzun ömürlü parçalar sayesinde baskı maliyetini düşürerek, Türkiye pazarında tercih edilen ve aranan bir marka olmasını sağladık. 2014 yılında A3 pazarında payımız yüzde 50’ye çıktı. Bugün kyocera markası ile liderliğimiz devam etmektedir” diye konuştu.
İŞBİRLİĞİ ARTACAK
Kyocera Documents Solutions Global Satış Genel Müdürü Sho Taniguchi de, Türk ve Japon halklarının 19’uncu yüzyıldan beri dostluklarının sürdüğünü, yılda 200 binin üzerinde Japon gezginin Türkiye’yi ziyaret ettiğini aktardı. Taniguchi, Kyocera ürünlerinin 30 yılı aşkın süredir Türkiye’de kullanıldığını, bu işbirliğinin artarak süreceğini de sözlerine ekledi.
TÜRKİYE PAZARI SÜREKLİ BÜYÜYOR
Kyocera Documents Solutions Avrupa Başkanı Takahiro Sato, Türkiye’nin Kyocera için ihracat üssü olacağını vurguladı. Türkiye pazarını sürekli büyüdüğü için tercih ettiklerini dile getiren Sato, şöyle devam etti: ”Bunun yanı sıra buradan Azerbaycan, Türkmenistan ve Özbekistan’a açılmak istiyoruz. Türkiye’de ofis kurulması da bu pazarlara girmek için önemli. Çünkü Türkiye’ye değer veriyorlar. Aynı zamanda Ortadoğu, Orta Asya ve Avrupa üzerine işlerini geliştirmek istiyorlar. Biz başarılı olursak başka Japon firmaları da Türkiye pazarına girecek. Çünkü bizim yaptıklarımızı takip ediyorlar.”
KİMLİKLE ÖZEL BELGE ÇIKTISI
Fotokopi makinasi imalatçısı olmalarının yanı sıra döküman ve bilgi yönetimi noktasında iyi bir yere gelmek istediklerini dile getiren Sato, ”Cloud ve mobil stratejiler geliştiriyoruz. Döküman akışını daha kolay hale getiriyoruz. Üretkenliği artırıyor, maliyeti yönetiyoruz. Örneğin gerekli durumlarda tek yüzlü basmak yerine çift yönlü baskıyı sağlıyoruz ya da kredi kartı ekstresi, kimlik gibi sizin için özel belgenin çıktısını almak istiyorsunuz, bunun için makinaya gittiğinizde kimlik göstererek, sadece sizin almanız sağlanıyor. Bunun gibi çözüm üretmeye yönelik çalışmalarımız bulunuyor” diye konuştu.
40 MİLYON EURO CİRO HEDEFİ
Kyocera Bilgitaş Genel Müdürü Murat Ada, Türkiye’de fotokopi pazarının 2013 yılında 152 milyon Euro, 2014 yılında 182 milyon Euro ciro yaptığını ve pazarın yüzde 50’sinden fazlasını A3 segmentinin oluşturduğunu kaydetti. Ada, 2016 yılında ihracatın başlamasıyla birlikte cirolarının 40 milyon Euro’yu geçeceğini, bir kaç yıl içinde de cirolarının iki katına çıkacağını aktardı.