Çavuş, yazısında şu ifadeleri kullandı:
2000’li yıllardı…
Yunuseli Havalimanı’nda umutlar tükenince…
Gözler sivil havacılığa açılan Yenişehir Havalimanı’na çevrilmişti.
Hayaller büyüktü…
Bir yıl sonra İstanbul’un Anadolu yakasında Sabiha Gökçen Uluslararası Havalimanı da hizmete girdi.
Mega kentin merkezinde Atatürk Havalimanı varken, Pendik’deki bu havalimanının ilgi görmesi beklenmiyordu.
Çünkü…
O dönem Pendik şimdiki halinden çok farklıydı.
Ulaşım imkanları dahi sınırlıydı.
Tahminler doğru çıktı.
Sabiha Gökçen Havalimanı uzun süre rağbet görmedi.
Aynı şekilde Yenişehir Havalimanı da…
***
O yıllarda, Bursa gibi bir şehrin havayolu ulaşımından yoksun olmaması gerektiği yönünde haberler yapıyorduk.
Sanıyorum 2003 yılıydı…
Bursalı bir grup gazeteci, İstanbul’daki turizm fuarında röportaj yaptığımız dönemin TÜRSAB Başkanı Başaran Ulusoy’un sözlerini manşetlere taşımıştık.
Turizmin bu önemli ismi, Yenişehir’de uçaktan yolcuların inebileceği merdivenin bile olmadığını söylüyordu.
Yani, çarpıcı bir örnekle havalimanında yer hizmetlerini veren şirket bulunmadığına işaret ediyordu.
İnanılır gibi değildi ama gerçekti.
***
Sonrasında…
Konuyu daha yakından takip etmeye başladım.
Defalarca Bursa Ticaret ve Sanayi Odası’nın vereceği koltuk garantisi ile THY’nin sefer düzenleyebileceğini ve bu şekilde Bursa’nın havayolu ulaşımına açılabileceğini yazdım.
Tabii ki konuyu gündemde tutan başka gazeteci arkadaşlar da vardı.
Ne kadar payım oldu bilmiyorum ama sonunda bu yöndeki öneriler dikkate alındı.
Havalimanında eksik olan hizmetler verilmeye başlandı.
BTSO öncülüğünde iş dünyası da kesenin ağzını açtı, belirli sayıda koltuk garantisi ile seferler start aldı.
Maalesef…
Bir süre sonra yeniden durdu.
Çok uzatmayacağım…
Bir kısır döngüye girildi…
Benim gibi yerel gazetecilerin konuyu gündemde tutmasıyla Yenişehir yeniden tarifeli seferlere kavuştu.
Ankara’nın konuya ciddi anlamda el atması ile Bursa Yenişehir Havalimanı’nda yüzde 90’lara varan doluluk oranları yakalandı.
Her şey iyi gidiyordu…
Buna karşın…
Sabiha Gökçen Havalimanı hala beklenen trafikten yoksundu.
Bir anda bir el devreye girdi.
Önemli bir haber kaynağım inanmak istemediğim bilgiyi bana aktardı.
THY Bursa seferlerini durduruyordu.
Gelişmeyi, Olay Gazetesi’nde “THY Bursa’dan uçuyor” başlıklı özel haberimle duyurdum.
Hatta bu haber, 2008 yılında Bursa Gazeteciler Cemiyeti tarafından ödüle layık görüldü.
***
Borajet gibi farklı şirketlerin seferleri teselli olsa da…
Yenişehir Havalimanı’nın, ‘Sabiha Gökçen’ lobisine yenik düştüğü açıktı.
Bursa yine İstanbul’un gölgesinde kalmıştı.
Daha sonra Anadolujet geldi…
Ama…
Yenişehir Havalimanı’nın iç ve dış seferleri hep birkaç il ve ülke ile sınırlı kaldı.
Hac-Umre için düzenlenen charter seferleri ve özel uçuşlarla kritik eşik hiç aşılamadı.
BTSO’nun kargo taşımacılığına yönelik çabalarına, Bursa Milletvekilliği döneminde Mustafa Esgin’in büyük gayretlerine rağmen Yenişehir Havalimanı yerinde saydı.
Bugün de öyle…
Olay Gazetesi Yayın Kurulu Üyesi Hasan Ali Çavuş’un yazısının tamamı için tıklayın…
Yazsam bursaya zarar veriyorum yazmasam istanbul uçuyor
Her gün binlerce insanı Bursa’dan İstanbul’a taşıyan bbbus uçaktan daha çok kazanç elde ediyor çok yaşa büyük şehir belediyesi
Yenişehir, konum olarak yanlış yerdi ve nihayet doğru çıktı, İnegöl konum olarak daha iyi ve sanayi olarak İnegöl daha gelişmiş, havalimani İnegöl de olsaydı daha iyi olurdu. Nihayetinde yanlış tercih ve işlemiyor.