KOBİ’lerin ticaret hacmini büyütmek amacıyla n11.com tarafından Türkiye genelinde başlatılan “n11.com Anadolu’ya Uğur Getiriyor” konulu seminerin üçüncüsü bugün Gaziantep Ticaret Odası’nda (GTO) düzenlenecek.
Seminer öncesi GTO Başkanı Eyüp Bartık ve n11.com Genel Müdür Yardımcısı Kadri Özdal, GTO’da basın toplantısı düzenledi.
Özdal, ticaret hacmi ve potansiyeli yüksek yerel işletmelerin büyümesi ve önünün açılması için e-ticaretin önemli olduğunu belirtti.
Türkiye’de e-ticaret sektörüne öncülük edecek birçok yeniliğe imza attıklarını kaydeden Özdal, “Geçen yılı, 21 bin kayıtlı mağaza, 24,5 milyon kayıtlı ürün, 4 milyona yakın üye ve toplamda 200 milyon ziyaretçi sayısı ve 770 milyon liralık ticaret hacmi ile tamamladık” dedi.
İnternetten satışların başladığı ilk yıllarda yüzde 75 civarında olan elektronik ürün satışının bugün yüzde 40’lara kadar düştüğünü dile getiren Özdal, e-ticarette de homojen bir dağılım oluşmaya başladığını aktardı.
E-ticarete giren işletmelerin maliyetlerini büyük oranda azalttığına dikkati çeken Özdal, şunları söyledi:
“Türkiye’de toplam ticaret hacmi 5,5-6 milyar dolar civarında. Bu rakamın e-ticarete konu olan kısmı ise yüzde 3 dolayında. Avrupa’da ise bu oran yüzde 12, ABD’de yüzde 21’e ulaştı. Yani günümüzde doğru pozisyon alan satıcılar ayakta kalacak. Çok yakın bir zamanda Türkiye’nin ürünlerini diğer ülkelere de satacağız. Bu konudaki yasal düzenlemeyle ilgili çalışmalar devam ediyor. Türkiye, potansiyeli olan bir ülke. Bu potansiyeli mutlaka değerlendirmeliyiz.”
Bartık da Türkiye’de 40 milyar lira civarında olan e-ticaret hacminin 2023’te 316 milyar liraya çıkmasının beklendiğini söyledi.
E-ticaret satışlarının Bankalararası Kart Merkezi tarafından tutulduğunu dile getiren Bartık, “Rakamlara bakıldığında sektörün ne kadar hızlı geliştiğini görebiliriz. Biz de Gaziantep olarak bu gelişimin gerisinde kalamayız. Yeni bir dünya kuruluyor. Bu yeni dünyada rol alabilmek için e-ticaretten daha fazla pay almamız gerek” diye konuştu.