İlka Şekerleme Genel Müdürü Mümin Akgün, fuarda Bursa’yı ve Türkiye’yi temsil etmenin gururunu yaşadıklarını söyledi. Dünya genelinden yaklaşık 4 bin firmanın katıldığı fuarda 50 civarında da Türk şirketi yer aldığını anlatan Akgün, ”Standımızda 23 ürün sergiledik. Fuara 183 ülkeden 200 bin dolayında ziyaretçi katıldı. Fuar süresince firmamız ve ülkemizdeki kestane şekerinin geleceğine ilişkin oldukça yararlı görüşmeler yaptık” dedi. İlka Şekerleme Ticaret Müdürü Deniz Utku Özdemir de, dünya kestane şekeri piyasasına İtalyan ve Fransız firmalarının hakim olduğunu vurguladı. Fransızların ‘Marrons Glacés’ ismini verdikleri ürünün kestane lezzetinden uzak olduğunu ve çok fazla şeker içerdiğini vurgulayan Özdemir, tüm dünyada çok şekerli ürünlere olan ilginin azaldığını, bu nedenle Türk usulü kestane şekerinin geleceğinin dünya pazarlarında önünün daha açık olduğunu kaydetti.
İlka Şekerleme Paris’ten umutlu döndü
Kardelen ve Yaylacık markaları ile iç pazara, Cardelion markası ile de yurt dışı pazarlara üretim yapan İlka Şekerleme, Fransa’nın başkenti Paris’te gerçekleştirilen dünyanın en önemli gıda fuarı olan SIAL-Salon International de L’Alimentation’a 5’inci ke