İkinci el otomobil pazarına bayram bereketi

Döviz kurlarındaki artışın etkisiyle zamlanan ve fiyatları tüketicilerin alım gücünü zorlayan sıfır otomobillere karşılık cazibesini sürdüren ikinci el otomobillerin satışı, yaz ve yaklaşan bayram tatilinin de etkisiyle hareketli günler yaşıyor. Haziran

İkinci el otomobil pazarına bayram bereketi

Bursa Oto Galericileri Sitesi (Oto-Koop) Başkanı Rasim Hazar, AA muhabirine yaptığı açıklamada, ikinci el otomobil piyasasının Haziran ayı ile birlikte önemli ölçüde hareketlendiğini ve giderek artan bu trendin Ramazan Bayramı’na kadar devam etmesini beklendiklerini söyledi.

 

Hazar, ikinci eldeki hareketliliğin en önemli nedenlerinden birinin, son aylarda döviz kurlarındaki artışın yansıtıldığı sıfır otomobil fiyatlarının tüketicilerin alım gücünü zorlaması olduğuna dikkati çekti. Yeni otomobillerin en düşük motor hacmine sahip olanlarının bile 40 bin lira dolayındaki fiyatlarla satıldığını aktaran Hazar, bu nedenle yine kullanılmış otomobillerin tercih edildiğini dile getirdi.

 

İkinci el otomobillerin de birkaç ay öncesine göre 1-2 milyar lira zamlandığını ancak hala sıfır otomobiller karşısında cazibesini sürdürdüğünü bildiren Hazar, “İstediği otomobilin yenisinin yanına yaklaşamayan vatandaş, soluğu bizde alıyor. Sonuçta daha ulaşılabilir fiyatlarla araba sahibi olabiliyorlar. Son aylarda döviz kurlarındaki dalgalanma ve bunun sıfır otomobil fiyatlarına yansıması, ikinci el piyasasına yaradı” diye konuştu.

 

“Son 5 yılın en yoğun haziran ayını yaşıyoruz”

 

Hazar, ikinci el otomobil piyasasındaki hareketliliğin bir diğer nedenin de yaz ve yaklaşan bayram tatili olduğuna işaret ederek, satışlar bakımından son 5 yılın en yoğun Haziran ayını yaşadıklarına değindi.

 

Bu sene ilkbahar aylarının iklim olarak soğuk ve yağışlı geçtiğini ayrıca seçim dönemine denk geldiğini, hemen ardından da ramazan ayının başladığını hatırlatan Hazar, şöyle konuştu:

 

“İnsanlar, soğuk ve yağışlı geçen ilkbahar ayları, seçim dönemi ve ardından gelen ramazan ayı nedeniyle tatillerini bayram sonrasına erteledi. Yani yaz ve yaklaşan bayram tatili, tüketicileri harekete geçirdi. Önümüzde uzun bir tatil dönemi var. Dolayısıyla bu döneme arabalı girmek isteyen vatandaşlar, haziran ayında araba arayışına girdi. Piyasayı hareketlendirdiler. Haziran ayında beklentimizin üzerinde bir taleple karşılaştık. Öyle ki satışlar açısından son 5 yılın en yoğun haziran ayını yaşıyoruz. Geçmiş yıllardaki haziran aylarıyla kıyasladığımızda bu yıl aynı ayda satışlarımız yüzde 20-30 daha fazla. Zaman zaman araba yetiştirmekte zorlanıyoruz.”

 

Hareketliliğin Ramazan Bayramı’na kadar sürmesini beklediklerini ifade eden Hazar, bayramdan sonra piyasanın oturacağını ve daha stabil bir durum alacağını öngördüklerini belirtti.

 

Hazar, artan talebe karşılık temiz araç bulmakta zorlandıklarını sözlerine ekledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X