TUSAŞ Genel Müdürü Muharrem Dörtkaşlı, yaptığı açıklamada, HÜRKUŞ Projesi’nde gelinen aşamaya ilişkin değerlendirmelerde bulundu. Proje kapsamında EASA CS-23’e göre tip sertifikasyonu sürecine yönelik çalışmaların sürdüğünü anlatan Dörtkaşlı, uçuş testlerine de mevcut plan dahilinde devam edildiğini belirtti. TUSAŞ’ın, HÜRKUŞ Projesi ile EASA’nın Türkiye’ye verdiği ilk uçak tasarlama yetkisinin de sahibi olduğuna dikkati çeken Dörtkaşlı, alınan yetkinin, TUSAŞ’ın, fikir aşamasından uçağı uçurana kadar tüm organizasyonunun uluslararası kurallara göre uyum içinde çalıştığının kanıtı niteliği taşıdığını söyledi.
300 SORTİLİK DENEME
İlk uçuşunu 29 Ağustos 2013’te gerçekleştiren uçağın 2 yılı geçen sürede yaklaşık 300 sortilik uçuş yaptığını ifade eden Dörtkaşlı, her sortide uçağın kabiliyetleriyle ilgili değişik bir test uygulandığını dile getirdi. Dörtkaşlı, ”SHGM ve EASA’nın nezaretinde çalışmalarımızı ve uçuşlarımızı sürdürüyoruz, sona doğru yaklaşıyoruz. İnşallah 2016’nın ilk yarısında tip sertifikası almak için çalışmaları bitireceğiz” dedi. Uçağa yönelik testler EASA tarafından onaylanıyor. SHGM ve EASA’dan alınacak söz konusu ruhsat, uçağın türüne/tipine göre ‘uçuş emniyetine uygun’ olduğu anlamına geliyor. Sertifikasyon sürecinin ardından uçağın Avrupa ve dünya satışlarının önü açılacak. Böylece önümüzdeki yıllarda Türk Hava Kuvvetleri ve diğer dost ülkelerin envanterinde HÜRKUŞ ismi görülebilecek.