Geçen sene itibarıyla 21 yaş ve üstünde kamyon, kamyonet, otobüs sayısının 540 bini geçtiğine dikkat çeken Palandöken, “Hurda araç teşvikini bekliyoruz. Yeni düzenleme çıkarılarak 20 yaşın üzerindeki araçların hurdaya ayrılabilmesine imkan tanınmalı ve bu araçların vergi ve trafik cezası gibi borçlarının tamamı silinmeli. Hurdaya ayırma işleminin sürekli olması, teslimat yerlerinin çoğaltılması halinde çeşitli nedenlerle süreyi kaçıranlar, aracını götüremediği için aracını hurdaya ayıramayanlar, gerekli şartlar oluştuğunda bu imkandan yararlanabilecektir. Esnafımızın uzun yıllar devreden borçlarının silinmesi, kredi verilerek aracını yenilemesi sağlanırsa yeniden daha verimli bir şekilde ticari hayatlarına devam edeceklerdir. Ayrıca ekonomik ömrü biten araçların yerine çevreye zarar vermeyen ve daha güvenli yeni model araçlar yollarda yerini alacaktır” dedi.
Hurda araçta teşvik beklentisi
Türkiye Esnaf ve sanatkarları Konfederasyonu (TESK) Genel Başkanı Bendevi Palandöken, model yılı 1990 ve daha eski olan taşıtların hurdaya ayrılması ile ilgili sürenin 31 Aralık 2014 tarihinde sona erdiğini hatırlatarak, araçların hurdaya ayrılması ile il