‘Hiç bir baskı Türkiye’yi yolundan alıkoyamaz’

”Ülke olarak demokrasi, özgürlük ve parlamenter sistemden vazgeçmemizin mümkün olmadığını tüm dünyaya gösterdik” diyen UHKİB Başkanı Şenol Şankaya, bundan sonra daha emin adımlarla yürüyeceklerini vurguladı.

‘Hiç bir baskı Türkiye’yi yolundan alıkoyamaz’

Uludağ Hazır Giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları (UHKİB) Başkanı Şenol Şankaya, hiç bir baskının Türkiye’yi layık olduğu hedeflere ulaşma yolundan alıkoyamayacağını söyledi. 

Şankaya yaptığı açıklamada, Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) başarısız darbe girişiminin, milletin demokrasiye sahip çıkmasının eşsiz bir örneği olduğunu kaydetti.


”Ülke olarak demokrasi, özgürlük ve parlamenter sistemden vazgeçmemizin mümkün olmadığını tüm dünyaya gösterdik” diyen Şankaya şöyle devam etti:


”Darbe girişimine karşı hükümetimizin, siyasi partilerimizin, medyamızın, iş dünyamızın ve halkımızın kararlı ve ortak duruşu geleceğe olan inancımızı daha da güçlendirdi. Hiç bir baskı Türkiye’yi layık olduğu hedeflere ulaşma yolundan alıkoyamayacak. Güçlü Türkiye ve güçlü ekonominin temeli güçlü demokrasi, güçlü demokrasinin güvencesi de sivil inisiyatife bağlı. Yaşanan olağanüstü duruma rağmen ekonomik parametrelerin olağan seyrini koruması, temelleri sağlam bir ekonominin ve güven veren güçlü bir ülkenin göstergesidir.”

LOKOMOTİF ROLÜMÜZ SÜRECEK

Türkiye’nin lider sektörleri arasında yer alan hazır giyim ve konfeksiyonun, temmuz ayında 1 milyar 252 milyon dolarla en fazla ihracat yapan ikinci sektör olduğunu kaydetti. UHKİB üyelerinin ocak-temmuz döneminde yüzde 4 civarında artırarak 302 milyon dolarlık ihracata imza attıklarını vurgulayan Şankaya, ”Birlik, yıllık bazda Türk hazır giyim ve konfeksiyon ihracatına yüzde 3’lük bir katkı sağladı” dedi. 20 dolarlık kilogram fiyatla hazır giyimin örnek sektörler arasında yer aldığını dile getiren Şankaya, ”Birlik olarak daha fazla üretip, daha fazla ihracat yaparak, 2023 hedeflerine ulaşma yolunda lokomotif sektör olarak rolümüzü sürdürmeye devam edeceğiz” diye konuştu.

İHRACATIMIZ YENİDEN ARTIŞA GEÇECEK

UHKİB’in temmuz ayında 34 milyon 700 bin dolarlık ihracat gerçekleştirdiğini aktaran Şankaya, ”Birliğimizin yıllık ihracat artışı bizleri sevindirdi. Birlik olarak, başarısızlıkla sonuçlanan darbe girişimi, Ramazan Bayramı tatili nedeni ile eksik çalışma, yıllık izinler, birçok firmanın bakımda olması gibi nedenlere bağlı olarak da temmuz ayı ihracatında yüzde 23 oranında bir düşüş oldu. Önümüzdeki dönemde aylık bazlı dalgalanmalara rağmen hazır giyim ve konfeksiyon ihracatımızın ocak-temmuz döneminde olduğu gibi artarak devam edeceğine olan inancımız tam” dedi. Şankaya, UHKİB’in temmuz ayında en fazla İspanya, Almanya, İngiltere, Belçika ve Fransa’ya ihracat gerçekleştirdiğini de sözlerine ekledi.

İSTİHDAMDA ÜÇÜNCÜ BÜYÜK

Hazır giyim ve konfeksiyonun istihdamda üçüncü büyük sektör olduğunun altını çizen Şenol Şankaya, şunları kaydetti: “Birçok ailenin geçim kapısı olan ve üretimden hizmet sektörüne kadar birçok alt sektörü de beraberinde destekleyen hazır giyim ve konfeksiyon, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nın 2015 değerlendirme raporuna göre ülkemiz istihdamının yüzde 8’lik kısmını oluşturuyor.”

DAHA EMİN ADIMLARLA YÜRÜYECEĞİZ

UHKİB Başkanı Şankaya, üretimin ve ihracatın merkezi Bursa’dan başlamak üzere tüm hedeflerine daha emin adımlarla yürüyeceklerini belirterek, yüksek katma değerin adresi olduklarını aktardı. Şankaya, dünyada modaya yön veren İtalya, Fransa gibi ülkelerle yarışa başladıklarını, hazır giyim ve konfeksiyonda Türkiye algısını güçlendirdiklerini de vurguladı. ”Dünyayla rekabet ederken bizi farklılaştıracak en önemli konuların başında sürdürülebilirlik ve sosyal uygunluk konuları geliyor” ifadesini kullanan Şankaya, üretirken doğaya zarar vermeyen, çevreye dost, etik üretim yapan, enerji verimliliğine önem veren, iş sağlığı ve güvenliği gibi konulara eğilen firmaların sayısı artarsa ihracatın yükseleceğini söyledi.

ÇARPAN ETKİSİ YAPAR

Şankaya, ihracat ağırlıklı çalışan firmaların uluslararası standartları benimseyerek sürdürülebilirlikle ilgili sertifikaları almalarının sektörde çarpan etkisi yaratacağını belirterek, Türkiye’nin coğrafi konumu ve şartları, servis kalitesi, tasarım konusunda son yıllarda geldiği nokta ve esneklik kriterleri değerlendirildiğinde hazır giyim ve konfeksiyon sektörünün Türkiye’deki ve dünyadaki vazgeçilmez yerini korumaya devam edeceğini söyledi. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X