‘Her marka için ayrı yol haritası geliyor’

Ekonomi Bakanı Nihat Zeybekci, Turquality kapsamında desteklenmeyi talep eden hizmet sektörü kuruluşlarının kapsamlı bir değerlendirmeye tabi tutulacağını belirterek, “Seçilen kuruluşların eksik yönleri tespit edilecek ve bu doğrultuda stratejiler belirle

‘Her marka için ayrı yol haritası geliyor’

Zeybekci, AA muhabirine yaptığı açıklamada, döviz kazandıran hizmet sektörünün Turquality programı kapsamına alınmasının uluslararası perspektifli bir “kurumsal dönüşüm” programı olduğunu belirtti. 

 

Programla hizmet sektöründe faaliyet gösteren küresel Türk markaları oluşturmayı hedeflediklerini anlatan Zeybekci, “Program kapsamında desteklenmeyi talep eden aday kuruluşlarımız detaylı bir değerlendirme sürecine tabi tutulacak. Seçilen kuruluşların eksik yönleri tespit edilecek ve bu doğrultuda stratejiler belirlenecek. Daha sonra her marka için ayrı ayrı ‘Markalaşma Yol Haritası’ oluşturulacak” diye konuştu.

 

Zeybekci, hizmetler sektörünün dünya ticaretinin yüzde 20’sini oluşturduğunu belirterek, dünyadaki toplam istihdamın da üçte birini teşkil ettiğini söyledi. 

 

Dünyadaki hizmet ihracatının 1980 yılından bu yana 10 kattan fazla artış göstererek 4,5 trilyon doları geçtiğini anlatan Zeybekci, “Bugün Türkiye turizm, taşımacılık, inşaat ve telekomünikasyon hizmetleri başta olmak üzere, birçok sektörde dünyanın önde gelen hizmet ihracatçıları arasında yer alıyor. Geçen yıl itibarıyla, ülkemiz, 50 milyar doları aşan hizmet ihracatı ile dünyada 27’nci sırada yer almıştır. Uluslararası marka haline gelmiş dev şirketleri sayesinde dünya hizmet ihracatından ABD yüzde 14, İngiltere yüzde 7 ve Almanya yüzde 6 oranında pay alabilmeyi başarmış durumda” ifadelerini kullandı. 

 

Zeybekci, 2023 yılındaki 150 milyar dolarlık hizmet ihracatı hedefini de hatırlatarak, bu yoldaki en önemli unsurun markalaşma olduğuna işaret etti.

 

Bakan Zeybekci, Türkiye’nin hizmet ticaretini küresel boyutta düzenlemeyi hedefleyen uluslararası çalışmalarda aktif rol oynadığını belirterek, “Bunun en güzel örneklerinden biri olarak, ikili anlaşmalar çerçevesinde ülkemiz açısından ilk anlaşma olan Türkiye-Güney Kore STA’sı kapsamındaki Hizmet Ticareti Anlaşması, bu yılın şubat ayında Seul’de imzalandı” dedi. 

 

“4-5 yıllık süreçte ilk olumlu sonuçlar alınır”

 

Bakan Zeybekci, coğrafi konumu, genç, nitelikli ve değişikliğe açık iş gücü ve sağlam altyapısı ile Türk hizmetler sektörünün rekabet avantajına sahip olduğunu söyledi.

 

Uluslararası rekabet gücünün korunmasına ve geliştirilmesine yönelik stratejilerin, hizmet sektöründe, mal ihracatına nazaran daha fazla önem arz ettiğini vurgulayan Zeybekci, “Hizmet sektörlerinin destek kapsamına alınmasında uygulanacak programın önümüzdeki 4-5 yıllık dönem içinde ilk olumlu sonuçlarının elde edilmesi, sonraki dönemlerde ise sonuçların olumlu etkilerinin artarak sürmesini öngörüyoruz” diye konuştu.

 

Bakan Zeybekci, ihracat altyapısı ve uygulamaları açısından yeterli olgunluğa ulaşmış tüm hizmet sektörlerinin söz konusu programlardan faydalanabileceğine işaret etti. 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X