Hazır giyimde hedef 18 milyar dolarlık ihracat

Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatında eylül ayından sonra bir toparlanma beklediklerini ifade eden İHKİB Başkanı Tanrıverdi, en büyük pazarların Almanya, İngiltere ve İspanya olduğunun altını çizdi.

Hazır giyimde hedef 18 milyar dolarlık ihracat

İstanbul Hazır giyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB) Başkanı Hikmet Tanrıverdi, hazır giyimde 2016 yılını 18 milyar doların üzerinde ihracatla kapatmayı hedeflediklerini kaydetti.

Tanrıverdi, 2016 yılının ilk yarısında Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 7’lik artışla 8,7 milyar dolar olduğunu söyledi. İhracatta bu yıl daha yüksek hedefleri olduğunu ancak son dönemde gelişen olayların bu rakamı düşürdüğünü ifade eden Tanrıverdi, yıl sonunu 18 milyar doların üzerinde ihracat ile kapatmayı planladıklarını kaydetti. Tanrıverdi, ”Güvenlik ile ilgili problemlerden dolayı gelişlerde biraz aksama oldu. Gelecek ay da zayıf geçecek gibi görünüyor. Ama ondan sonra eylül ayından itibaren tekrar toparlamaya başlarız” dedi.

İHRACATTAKİ PAYI YÜZDE 12,4

Hazır giyim ve konfeksiyon ihracatının bu yılın ocak-haziran döneminde Türkiye’nin genel ihracatındaki payının yüzde 12,4 olduğunu dile getiren Tanrıverdi, bu payın 2013’ün aynı döneminde yüzde 11,3, 2014’ün aynı döneminde yüzde 11,8, 2015’in aynı döneminde ise yüzde 11,1 olduğunu hatırlattı. Bu yılın haziran ayında Türkiye’den 1,53 milyar dolar değerinde hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı yapıldığını, bu rakamın geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 5,2 arttığını ifade eden Tanrıverdi, haziranda elde edilen ihracatın 2016’nın ilk yarısı için hesaplanan aylık ortalama 1 milyar 460 milyon dolarlık ihracat değerinin üstünde olduğunun altını çizdi. 

ALMANYA İLK SIRADA

Tanrıverdi, Türkiye’nin bu alanda en çok ihracat yaptığı ülkelerin Almanya, İngiltere ve İspanya olarak sıralandığını söyledi. Yılın ilk 6 ayında Almanya’ya yüzde 2,6’lık artışla 1,6 milyar dolarlık, İngiltere’ye yüzde 1,2 artışla 1 milyar dolarlık ihracat yapıldığına işaret eden Tanrıverdi, İspanya’ya ise yüzde 22,2 artışla 883,1 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirildiğini kaydetti.

CİDDİ BİR AVANTAJ

İspanya pazarındaki gelişmelere yönelik de açıklamalar yapan Tanrıverdi, ”Orada belli markalar var. Bu markalar hızlı ve iyi fiyatlı ürünlerde Türkiye’yi kullanıyorlar. Onlar için de ciddi bir avantaj. Yani siparişlerini Uzak Doğu’ya büyük miktarlarda 6 aylık bir süre için veriyorsa, Türkiye’ye birer aylık periyotlarda veriyor. Türkiye hızlı modayı yakalıyor. Benim bildiğim İspanyol Inditex’in genel alımının yüzde 18’i Türkiye’den. Biz İspanyollar için hızlı moda üreticisiyiz. Hem çok çabuk yapıyoruz hem de kendi koleksiyonlarımız ile gidiyoruz İspanya’ya” diye konuştu. Tanrıverdi, ihracatta İspanya’nın ardından ise 441,8 milyon dolar ile Fransa ve 397,3 milyon dolar ile Polonya’nın geldiğini söyledi.

RUSYA KENDİNİ TOPARLAYAMADI

Rusya pazarında eylül ayından sonra bir hareketlenme olabileceğine dikkat çeken Tanrıverdi, durumun eski haline gelmesinin ise ancak 2017’de olacağını kaydetti. Himket Tanrıverdi, “Rusya ekonomisinin düzelmesi de çok önemli. Ülke şu anda hala kendini toparlayamadı. Biz de eylül başı gibi oraya ziyarette bulunmayı planlıyoruz. Eylülden sonra Rusya ile ticaretimiz yavaş yavaş hızlanarak büyür” dedi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X