Gıda ihracatında yeni rota Uzakdoğu

Türk gıda ihracatçıları, geçen yıl en büyük pazarları Rusya ile ihracatta yaşanan sıkıntıların ardından yöneldikleri Uzakdoğu pazarındaki paylarını artırmak için tanıtım faaliyetlerine ağırlık verdi.

Gıda ihracatında yeni rota Uzakdoğu

Turquality projesi çerçevesinde, Çin, Japonya ve Güney Kore’nin yanı sıra Hindistan’a yaptıkları çekirdeksiz kuru üzüm, kuru incir, kuru kayısı, Antep fıstığı, zeytinyağı, makarna, bulgur, buğday, susam, kiraz, yaş üzüm, narenciye, defne, kekik, adaçayı gibi geleneksel ürünlerin ihracatını artırmak isteyen ihracatçılar, bu çerçevede düzenledikleri tanıtım etkinliklerinin beraberinde, yerel dillerde sosyal medya hesapları açtı, hedef ülkelerdeki kadınların yararlandıkları yemek tarifi sitelerine Türk yemeklerini ekletti.

Türkiye İhracatçılar Meclisi verilerine göre, Türkiye’den Uzakdoğu’ya bu yılın 9 ayında yapılan yaş meyve ve sebze ihracatı 4 milyon dolardan 11 milyon dolara yükseldi.

Hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamülleri ihracatı da aynı dönemde 128 milyon dolardan 155 milyon dolara çıktı.

Söz konusu dönemde Uzakdoğu’ya yapılan kuru meyve, su ürünleri, zeytinyağı ve diğer gıda ürünlerinin dış satımı da 115 milyon 756 bin dolar oldu.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X