Garanti’den saldırıya ilişkin yeni açıklama

Garanti BBVA’dan dijital erişimde yaşanan sıkıntılara ilişkin açıklama yapıldı.

Garanti’den saldırıya ilişkin yeni açıklama

Garanti BBVA, dijital kanallarındaki hizmetlere erişimin yavaşlatılması ya da engellenmesine yönelik bir atak bulunduğunu, alınan tedbirler sayesinde yurt içi erişim aksaklığının büyük ölçüde giderildiğini, yurt dışından gelen erişimlere karşılık vermekte ise sorun yaşandığını bildirdi.

Garanti BBVA’nın Kamuyu Aydınlatma Platformu’nda (KAP) yer alan açıklamasında, bankanın dijital kanallarındaki hizmetlere erişimin yavaşlatılması ya da engellenmesine yönelik DDOS (Distributed Denial of Service/Dağıtık Hizmet Engelleme) olarak adlandırılan bir atak bulunduğu belirtildi.

Zaman zaman farklı ülke ve kurumlarda bu tarz durumlarla karşılaşıldığı aktarılan açıklamada, bu tür atakların kurumlara gelen internet hatlarını yoğunlaştırarak geçici bir süre dijital hizmetlere erişimi engellediği anlatıldı.

Açıklamada, bankanın hizmet aldığı internet servis sağlayıcıları seviyesinde oluşan bu duruma yönelik servis sağlayıcılarının çözüm yolları üzerinde çalıştığı belirtilerek, şu ifadelere yer verildi:

“Şu ana kadar aldıkları tedbir ve aksiyonlarla yurt içi erişim aksaklığı büyük ölçüde giderilmiş olmakla birlikte zaman zaman farklı yurt dışı bölgelerden gelen erişimlere karşılık vermekte sorun yaşamaya devam etmekteyiz. Bunların da en kısa sürede ortadan kaldırılması için gerekli çalışmaların yapıldığını bilgilerinize sunarız. Müşterilerimizin bilgilerinin gizliliği ve finansal güvenliği açısından bir risk yoktur. Olası erişim sorunlarında şubelerimizden, müşteri iletişim merkezlerimizden ve ATM’lerimizden hizmet alınabilmektedir.” 

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X