Düzenlendiği alan itibarıyla dünyanın en büyük ev tekstili fuarlarından olan “Evteks İstanbul Uluslar arası Ev Tekstili Fuarı” 19-23 Mayıs 2015 tarihleri arasında sektörün devlerini İstanbul’da buluşturdu. Türkiye’de düzenlenen fuarlar arasında, uluslararası katılımcı çeşitliliği ve yabancı ziyaretçi sayısıyla dikkat çeken Evteks Fuarı’nı bu yıl 138 bin 368 kişi ziyaret etti.
Evteks Fuarı’na, Ekonomi Bakanlığı tarafından davet edilen Almanya, ABD, Avustralya, İngiltere, Hollanda gibi çok sayıda ülke katıldı.
Fuarda ziyaretçilerin yoğun ilgi gösterdiği Boyteks Tekstil’in Bursa Pazarlama Müdürü Mevlüt Baydar, 1999 yılında Boyteks Tekstil’in dünyanın en büyük yatak kumaşı üreticisi olduğunu hatırlatarak, aylık 5 ile 6 milyon metre kumaş üretildiğini, dünyanın en saygın yatak üreticilerinin kumaşlarının Boyteks tarafından üretildiğini belirtti.
-Boyteks ismini gören kullanıcılar ürünleri gönül rahatlığıyla tercih ediyor-
Bursa’da kurulan Boyteks Tekstil’in ise 2003 yılında kurulduğunu hatırlatan Baydar, “Çok eski geçmişi olmamasına rağmen aylık 1 miyon 200 bin metre kadar kumaş üretimi kapasitesine sahip olan, üreten, satan dünyanın IKEA gibi, Marks and Spencer, İstikbal, Bellona, Yataş, İpek, Kilim,Yağmur Mobilya,Kelebek Mobilya markaların kumaş ihtiyacını karşılayan konumundayız. Boyteks Bursa’da sadece ev içerisinde kullanılan döşemelik kumaş dışında evlerde kullanılan kadife kumaş üretimi yapıyoruz. Bu ürünümüz fuarda ciddi ilgide gördü. Kadifenin dışında ofis mobilyalarında kullanılan kumaşlar üretiyoruz. Bunların yanı sıra güneş ışıklarına karşı dayanıklı olan Outdoor kumaşlarımız var. Outdoor tabi Yunanistan, İspanya, Portekiz gibi bahçede mobilyanın olduğu yerlerde daha çok kullanılıyor ve arkasında da Boyteks gibi bir isim olunca müşteriler gönül rahatlığıyla tercih ediyor” diye konuştu.
-Bursa Boyteks’in 8 milyon dolar olan ihracat rakamları 6 yılda 45 milyon dolara yükseldi-
Evteks Fuarı’nda çok ciddi bir müşteri kitlesi tarafından siparişler aldıklarını dile getiren Mevlüt Baydar, sözlerine şöyle devam etti:
“Evteks fuarı kendi sektöründe dünyanın en önemli iki fuarından birisi haline geldi. Çin’den tutun Amerika’dan, Avustralya’dan, İngiltere’den, Arap Ülkelerinden aklınıza gelebilecek her yerden ziyaretçilerimiz geliyor. Yeni koleksiyonlarımızı onlara tanıtma fırsatı buluyoruz, sipariş alıyoruz. Dolayısıyla Evteks’in önemi her geçen yıl biraz daha artıyor. Biz her sene bir sonraki sene için temalar hazırlıyoruz. O senenin uygun olan renkleriyle değişik zevklere hitap edecek temalar hazırlıyoruz. Yine bu senede dört tane tema hazırladık. Bir grupta renklere önem verdik. Diğer grupta lüks kesimlere hitap edebilecek ışıltılı ürünler hazırladık. Birisinde biraz daha doğal görünümlü kumaşlara doğal görünümlü mobilyalara hitap edebilecek gruplar hazırladık. Bir grubumuzda da biraz daha ekonomik endişelerle sanayi üretimine uygun olabilecek gruplar hazırladık. İyide tepki aldık. Her sene bu şekilde 4 tane tema hazırlıyoruz. Bu fuarda da 4 tane temayla 2016 koleksiyonumuzu tanıttık” şeklinde konuştu.
Bugüne kadar hedeflerinin hep üzerine çıkarak devam ettiklerini ifade eden Baydar, 2009 yılında 8 milyon olan Bursa Boyteks’in ihracatının 2014 yılında 45 milyon dolara geldiğini, 2015-2016 yılı içerisinde de aynı şekilde aynı ivmeyle devam etmeyi öngördüklerini sözlerine ekledi.
Öte yandan “Evteks İstanbul Uluslar arası Ev Tekstili Fuarı”nda Boyteks’in standını ziyaret eden dünyaca ünlü tasarımcı Milou Ket, fuarda çok güzel lüks koyu renklerin hakim olduğunu, Türkiye’nin tasarım konusunda ikinci sıraya yerleşmeye aday olduğunu söyledi.