Etkili insanlar zamanı kullanmayı bilirler
Size de şüphesiz, size verilen bir iş ile ilgili kariyerinizde en az bir defa çıkmaz bir sokağa girmiş ve devam etmenin imkansız olduğunu hissetmişsinizdir. Bunun nedeni zamanınızı diğer önemsiz şeylere harcamanızdan kaynaklanmaktadır.
1. Proaktif olun
Etkili insanlar proaktif kişilerdir. Yani, hayatlarının kontrolü kendi ellerindedir ve sorumluluk bilincine sahiptirler. Etkili insanlar kendileri için belirledikleri hedeflere ulaşırken, kendi kaderlerini kendileri çizerler. Bu durum onları motive ederken, hayallerini hayata geçirmek için gerekli olan gücü de, bunun vermiş olduğu mutluluktan alırlar. Ancak, aklımızda bir hedefimizin olması ve bu hedefi hayata geçirecek gerekli motivasyonumuzun da olması ne yazık ki yetmiyor. Etkili bir insan ne istediğini bilen ve buna ulaşmak için ne yapması gerektiğini de bilendir.
2. Hedefleriniz net olsun
Etkili insanlar tam olarak ne için çalıştıklarını bilirler. Neyi başarmak istediğini bilmek etkili bir insan olmanın ilk kuralıdır. Ne istediğinizi bilmeli ve aynı zamanda gerçekçi olmalısınız. Hedefiniz, belirli bir zamanda ulaşılabilecek, açık ve net olmalı. Ancak, hedefleriniz açık olması demek, önceden planlama yapmak demektir. Nereden başlayacaksınız? Aşamalar neler olmalı? Bunlar cevap bekleyen sorular. Etkili olmak, önemli olan ile acil olan arasındaki farkı görüp, öncelikleri belirlemektir.
3. Ortak çıkarları düşünün
Ortak çıkarları düşünerek hareket etmek, hem kişisel ilişkilerinizi düzenler, hem de en başarılı şekilde hedeflerinize ulaşmanızı sağlayacak iyi bir ortam oluşmasına yardımcı olur. Ekip çalışması olarak da bilinen işbirliği, ekibin içerisindeki bireylerin, kendi çıkarları yerine, herkesin yararına göre hareket etmesi durumunda çok işe yarar.
Bu şekilde bir tutum sergilemek, hayatınıza katacağınız renkler dışında, size üretkenlik, yaratıcılık ve anlayış da getirecektir.Bir topluluk içerisinde sizi destekleyen insanlar olduğunda, stres seviyenizin düştüğünü hemen hissedeceksiniz. Yalnız başınıza bir şeyler yapmaya çalışmak, olumsuz sonuçlar ile geri dönebilir. İşbirliği ise, hedefinizin başarıya ulaşmasına yardım edecektir.
4. Etkili iletişim kurun
İş yerinde bir grup insanın içerisinde çalışıyorsak, herkes ile anlaşabilmek adına dinlemeyi ve anlamayı bilmek önemlidir; bu sayede, insanlar da bizi dinler ve anlarlar. Karşılıklı güven, anlayış ve en önemlisi düzgün bir şekilde dinlemeye dayanan ilişkiler kurmalıyız. Bu kavramaları baz alan kişisel ilişkilerin başarısız olması imkansızdır ve grup üyelerinin birbirlerine olan saygılarını arttırmalarını da sağlayacaktır. Etkili iletişim olmadan, grup muhtemelen hedefine ulaşamayacaktır.
5. Dinlenecek zamanınız da olsun
Etkili olabilmek adına, kendinizi bazen biraz dinlendirmeniz gerekir. Sürekli olarak baskı ve stres altında çalışmak, er ya da geç, üretkenliğinizi düşürecektir. Bu nedenle etkili insanlar, kendilerine biraz zaman ayırırlar, tatile çıkarlar, işlerine biraz ara verip bir iki sayfa bir şey okurlar, meditasyon yaparlar, spora giderler, artık adını siz koyun.
Kendinize biraz zaman ayırmak, işe geri dönmek için size motivasyon kaynağı olacak, kendinizi daha zinde ve daha iyi hissedeceksiniz. Sağlıklı ilişkiler kurabileceğiniz dostlarınızın olması önemli bir artıdır. Stres ve olumsuzluklar baş gösterdiğinde, derin bir nefes alın, gücünüzü toplayın ve hedefinize doğru emin adımlarla ilerleyin.