Yüksel yaptığı açıklamada, çağrı merkezlerini arayanların yüzde 70-75’inin elektrik kesintileri hakkında bilgi aldığını kaydederek kesinti için arayanların öğrenmek istediği tek bilginin elektriğin ne zaman verileceği olduğunu ifade etti. Kesintilerin büyük bir bölümünün yeni yatırımlar nedeniyle oluştuğunu aktaran Yüksel, “Bunlara planlı kesintiler deniyor. Dağıtım şirketleri planlı kesintileri 48 saat öncesinden tüketicilere web sayfaları üzerinden duyuruyor. Ama insanların her gün ‘Hadi dağıtım şirketinin web sayfasına bir bakayım, bugün mahallemde elektrik kesilecek mi?’ demesini beklemek de doğru değil. Eğer dağıtım şirketine abone numaranızı başvurur ve cep telefonlarınızı paylaşırsanız planlı kesintiler 48 saat öncesinden size mesajla bildiriliyor” diye konuştu.
MOBİL UYGULAMA YOLDA
Yüksel, şirketlerin planlı kesintileri basın ya da sosyal medya üzerinden duyurduğunu, bazı şirketlerin ise akıllı telefonlar için uygulamalar geliştirdiğinin bilgisini verdi. ELDER’in de söz konusu konu ile ilgili akıllı telefon uygulamasının da yakında hizmete gireceğini kaydetti. Yüksel, son günlerde havaların çok sıcak gitmesinden dolayı klima kullanımlarının ve buna bağlı olarak kesintilerin de arttığını sözlerine ekledi.