ÇEK 3 Mart Eğitim Kurumları’nda, bilimsel yöntemler üzerine düşünen, akademik sorgulama yapabilen, ekip çalışmasına yatkın, eleştiri gücü gelişkin, sorun çözen, proje tabanlı çalışan, üreten, yabancı dile hâkim, toplumsal sorumluluklarının farkında olan, kültürel – sanatsal ve dünyadaki gelişmeleri yakından izleyen, demokrasi bilincine, evrensel değerlere sahip bireyler yetiştiriliyor.
“Çağdaş eğitim”de yolculuğun ilk durağı, ormanın içinde doğayla iç içe, fiziki olanakları, eğitim anlayışı ve uygulamalarıyla Avrupa standartlarını yakalayan, çocukların ilgi alanlarına yönelik etkinlik ve hayal gücünü destekleyen eğitim ortamı sunan 3 Mart Beşevler Anaokulu…
Okulda, çocukların gelişim özelliklerine, birey olma yolundaki ilgi ve ihtiyaçlarına yönelik gelişimlerini ileri seviyeye taşımak amacıyla, “Lunapark Oyun Köşesi”, “Hayal Köşesi”, “Çiftlik Köşesi”, “Yaratıcı Mutfak Köşesi”, “Kahkaha Köşesi” ve “Koridor Köşeleri” oluşturuldu.
Maria Montessori başta olmak üzere, birçok eğitim metodundan yararlanılan, çocukların ilgi merkezleri ile desteklenen okulda, eğitimlerle, kendisine güveni ve sorumluluk duygusu olan ve başka insanlara saygı duyan, duygularını en doğru şekilde ifade eden ve yöneten, problem çözme becerisi kazanan, yaratıcı ve üretken bireyler yetiştiriliyor.
Okulda, eğitimin bir parçası olan çember saatinde, öğretmenlerin rehberliğinde çeşitli temalar, somut materyaller ile işlenip, çocuklara özgür bir ortamda kendilerini ifade etme fırsatı sunuluyor; İngilizce, sanat, seramik, beden eğitimi, müzik, drama, dil merkezi, satranç ve halk oyunları gibi branş dersleri ile çocukların gelişimleri destekleniyor.
Öğrencilere, “Eko-School” ve “Sıfır Atık” projeleri ile çözüm üretme, tüketim alışkanlıklarını değiştirme ve doğal kaynakları koruma konusunda farkındalık kazandırılıyor, doğayla bütünleşen orman içinde, kuş cıvıltılarıyla birlikte oyunlar oynadıkları bol oksijenli bir ortam sunuluyor.
Sebze ve meyve bahçelerindeki projelerle, çocukların bitkiler yetiştirmeleri, toprakla ve suyla bütünleşmeleri sağlanıyor. Sebzelerin büyüme aşamalarına tanık olan öğrenciler, akıl yürütme, sorun çözme, değişik ilgi alanlarını keşfetme ve çevrelerini algılama konularında deneyim yaşama şansına sahip oluyorlar.
İLKOKUL – ORTAOKUL
3 Mart İlkokulu’nda akademik öğrenme sürecinin yanında, zorunlu derslerin dışında seramik, drama, karikatür, satranç, halk oyunları/modern dans, kodlama-yazılım, robotik eğitimi, akıl oyunları ve bilim uygulamaları etkinlik bazlı işleniyor.
3 Mart Ortaokulu’nda ise, öğrenciler, zorunlu derslerin yanı sıra, tercihleri doğrultusunda haftada 4 saat 21 branşta sosyal, sportif kurs ve etkinliklere katılıyor.
İlkokul ve ortaokulda iddialı olunan diğer bir alan da yabancı dil eğitimi… Öğrenciler, anasınıfından 5. sınıfa kadar haftada 10 saat, 6, 7, ve 8. sınıflara da 8 saat İngilizce eğitimi alıyor. İkinci yabancı dil –Fransızca, Almanca- eğitimi ise, 4. sınıfta başlıyor, haftada üç saat veriliyor. Okullardaki yabancı dil müfredatı, Avrupa Birliği Dil Çerçevesi Standartlarına (CFER) göre hazırlanıyor.
Yabancı dil eğitimindeki başarının en önemli ölçütü, öğrencilerin Cambridge sınavlarında Türkiye ortalamasının üzerinde aldığı puanlar. Öğrenciler, ortaokuldan İngilizcede B2, ikinci yabancı dilde ise, A2 seviyesinde mezun oluyor. Öğrencilerin Fransızca DELF, Almanca FIT sınavlarından aldıkları puanlar, İngilizcede olduğu gibi Türkiye ortalamasının çok üzerinde.
Öğrenciler, sosyal, kültürel ve sportif alandaki başarılarını, Liselere Geçiş Sistemi (LGS) sınavlarındaki dereceleriyle taçlandırarak, zirvedeki yerini koruyorlar.
STEM, Bilişim, Teknoloji, Akıl, Zekâ Oyunları, Bilim Uygulamaları, Teknoloji Tasarım, Seramik, Yaşam Becerileri, Drama, Satranç, Görsel Sanatlar atölyeleri, Fen – Teknoloji Laboratuvarı, jimnastik ve halk dansları salonları ile öğrencilerin sosyal, kültürel gelişmeleri, kalıcı öğrenmeleri sağlanıyor.
Öğrencileri 21. yüzyıl becerilerine sahip bireyler olarak yetiştirmek amacıyla, ilkokul 1. sınıftan 12. sınıfa kadar, “Kodlama, Yazılım, Robotik, Artırılmış Gerçeklik, Ahşap, Kâğıt Modelleme, Maker, Elektronik Yazılımı, 3D Tasarımı, Microsoft Office” eğitimleri veriliyor.
FEN – ANADOLU LİSESİ
ÇEK 3 Mart Eğitim Kurumları öğrencilerinin, üniversiteye ve hayata açılan kapısı olan 3 Mart Halil Güleç Fen ve 3 Mart Ulviye- Ziya Gökalp Özer Anadolu Liseleri açılışından günümüze başarı çıtasını yukarı taşımayı sürdürüyor.
Üniversiteye hazırlık sürecinde yoğun çalışma temposu, öğrenci takibi, öğretmen kalitesi sayesinde Yükseköğretim Kurumları Sınavı (YKS) maratonunda başarılı sonuçlara imza atan lise, bunu da Türkiye dereceleriyle taçlandırıyor.
3D, arduino, robotik ve kodlama eğitimiyle öğrenme, yaratıcılık, eleştirel düşünme, problem çözme, iletişim, iş birliği becerilerini geliştirmeleri sağlanan öğrenciler, robotik çalışmalarıyla da FLL, FTC gibi Türkiye genelindeki turnuvalardan ödüllerle dönme başarısını gösterdiler.
Öğrenciler, yabancı dilleri (İngilizce, Almanca- Fransızca) seviye gruplarıyla titiz bir çalışmayla öğreniyor, İngilizcede Cambridge&TOEFLE – Almancada Alman Kültür Derneği’ nin Fit in Deutsch 1 ve Fit in Deutsch 2 – Fransızcada DELF (Diplômed’Etudes en LangueFrançaise) sınavlarına hazırlanıyorlar.
Öğrenciler, İngilizce drama kulüplerine, MUN organizasyonlarına, Erasmus+ Projelerine, yurt dışı festivallerine katılarak okullarını ve ülkelerini başarıyla temsil ediyorlar, aynı zamanda globalleşen dünyanın kültürel zenginliğine tanık oluyorlar.
Bunların yanı sıra, her yıl açılan “Blog Yazarlığı”, “Debate”, “MUN”, “Üretim Atölyesi”, “Reading Club”, “Orkestra”, “Görsel Sanatlar”, “Eleştirel Okur Yazarlık”, “Münazara”, “Tiyatro”, “3 Mart Dergi Editörlüğü”, “Satranç” gibi sosyal kulüplerle öğrencilerin sosyal gelişimlerine katkıda bulunuluyor.
PDR servisi, üniversite süreci öncesi öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda istedikleri mesleğe yönelmeleri için çalışmalar yapıyor, mesleklerinde uzman kişilerle bir araya getiriyor.
“UNESCO Okulu” olma “Kalite Belgesi” alma yolunda çalışmalarını sürdüren lise, Blog Yazarlığı”, “Debate”, “MUN”, “Üretim Atölyesi”, “Reading Club”, “Orkestra”, “Görsel Sanatlar”, “Eleştirel Okur Yazarlık”, “Münazara”, “Tiyatro”, “3 Mart Dergi Editörlüğü”, “Dijital Oyun Tasarımı”, “Satranç”, “Basketbol, Voleybol, Futsal” gibi sosyal – kültürel ve sportif kulüplerle öğrencilerin sosyal gelişimlerine katkıda bulunuyor.
PDR servisi, yeni dünyanın beklentilerini karşılayacak nitelikte birey olma sürecinde öğrencinin, kendini tanıma ve keşfetmesine yardımcı olacak etkinlikler düzenliyor.
Üniversiteye hazırlık sürecinde öğrencilerle bireysel görüşmeler yapan, öğrencilerin ilgi ve yetenekleri doğrultusunda istedikleri mesleğe yönelmeleri için çalışmalar hazırlayan PDR servisi, mesleklerinde uzman kişilerle öğrencileri bir araya getiriyor, her yıl üniversite gezileriyle öğrencilerin geleceklerini şekillendirmesinde yardımcı oluyor.