E-ticarette yüzde 31’lik büyüme

Türkiye’nin e-ticaret sektöründe iyi bir büyüme yakaladığını dile getiren ETİD Başkanı Orhun, buna rağmen sektörün hala yatırımcılara aç olduğuna dikkat çekti.

E-ticarette yüzde 31’lik büyüme

Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkanı Hakan Orhun, Türkiye’nin e-ticaret hacminin 2015’te bir önceki yıla kıyasla yüzde 31 oranında büyüyerek 24,7 milyar lira olarak gerçekleştiğini söyledi. Türkiye’nin sektörde büyük potansiyeli olduğunun altını çizen Orhun, e-ticaret sektöründe iyi bir gelişme kaydedildiğini ve büyümenin artarak devam edeceğini kaydetti.

​Orhun, ”İyi büyüyoruz ancak hala gidecek yolumuz ve büyük potansiyelimiz var. Sektör kırılımlarına baktığımızda en yüksek büyüme hızının çok kanallı perakendecilerden geldiği görülüyor. Türkiye Bilişim Sanayicileri Derneği’nin (TÜBİSAD) 2015 e-ticaret raporuna göre, şirket sayısının bu yıl 272’den 385’e çıkmasına rağmen bu kırılımın ivmesi geçen seneye göre azalmış durumda. Kısacası perakendeciler sitelerini yayına geçirmişler ancak henüz tam online odaklanmadan söz etmek mümkün değil” dedi.

SEKTÖR GİRİŞİMCİLERE AÇ

Tüm perakendecilere e-ticarete daha fazla odaklanma çağrısında bulunan Orhun, en büyük büyüme hızının bu sene pazar yeri sitelerinden geldiğini belirtti. Orhun, ”Bu da e-ticaret eko sistemi için önemli. Küçük şirketler ilk e-ticaret deneyimlerini bu kanallarda yaptıktan sonra kendi siteleri üzerinden satışa başlıyorlar. Demek ki, kendi web sitesinden satış yapan firma sayımız artacak. Avrupa’da 750 bin şirketten söz ederken Türkiye’de bu sayı olması gerekenin çok altında dolayısıyla sektörümüz hala girişimcilere ve yatırımcılara aç bir sektör” diye konuştu.

TÜRKİYE VE UKRAYNA BİRİNCİLİĞİ PAYLAŞIYOR

Avrupa’nın toplam e-ticaret pazarının 455,3 milyar euro olduğunu hatırlatan Orhun, geçen yıla göre yüzde 13,3 büyüme kaydeden bu coğrafyada 750 bin işyerinin toplam 4,2 milyar kutu gönderimi gerçekleştirdiğini ifade etti. Avrupa’nın e-ticaret hacminin yüzde 34,5’ini İngiltere’nin tek başına sağladığına işaret eden Hakan Orhun, ”Türkiye ise bu hacmin yaklaşık yüzde 2’lik kısmından sorumlu. Ancak ülkelerin münferit büyüme oranlarına bakıldığında Türkiye ve Ukrayna Avrupa’da birinciliği paylaşıyorlar” dedi.

AMAÇ HEDEF KİTLEYİ BİLİNÇLENDİRMEK

Öte yandan Orhun, derneğin 2007 yılında e-ticaret sektöründeki öncü firmalar tarafından sektörün büyümesini sağlamak için gerekli hukuki düzenlemelerin sağlanması, firmaların ve hedef kitlenin sektör ile ilgili eğitilmesi ve bilinçlendirilmesi amacı ile kurulduğunu söyledi. Hakan Orhun, dünya çapında ulusal e-ticaret birlikleri ve online perakende, seyahat ve finans gibi sektörlerde yer alan şirketler tarafından desteklenen, bağımsız, kar amacı gütmeyen bir organizasyon olan Ecommerce Foundation’un Türkiye’den ETİD’i de bünyesine kattığını sözlerine ekledi.

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X