E-ticarette küresel firmaların Türkiye ilgisi

TOBB E-ticaret Meclis Başkanı Kantarcı, küresel oyuncuların Türkiye’deki e-ticaret pazarına yönelmesinin kendilerini şaşırtmadığını belirterek, “Bu durum, sektörün ülkemizde ne kadar güçlü bir gelecek vadettiğinin de kanıtı.” dedi

E-ticarette küresel firmaların Türkiye ilgisi

Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB) E-ticaret Meclis Başkanı ve GittiGidiyor Genel Müdürü Öget Kantarcı, AA muhabirine yaptığı açıklamada, TOBB E-Ticaret Sektör Meclisi kurulurken en önemli amaçlarının Türkiye’de e-ticaret sektörünü büyütmek ve bundan sonraki dönemde kamu ve özel sektörün e-ticaretin gelişmesini sağlayacak süreçlerde birlikte çalışmalarına olanak sağlamak olduğunu belirtti.

 

Yurt dışında faaliyet gösteren e-ticaret sitelerinden yapılan alışverişlerde uygulanması gündeme gelen stopaj kesintisinin vergi kaybını önlemek için planlandığını dile getiren Kantarcı, söz konusu uygulamanın Türkiye’de potansiyel gören ve bu pazara girmek isteyen uluslararası e-ticaret oyuncularını yatırım yapmaya teşvik edeceğini belirtti. 

 

400 milyar dolar seviyesine ulaştı

 

Dünyada e-ticarette sınır ötesi ticaret hacminin 2016 yılında 400 milyar dolar seviyesine ulaştığını hatırlatan Kantarcı, bunun her yıl ortalama yüzde 27 büyüyerek 2020 yılında 1 trilyon dolara yaklaşmasını beklediklerini ifade etti.

 

Türkiye’nin pastadan pay almak için bu kanala yoğunlaşması gerektiğine dikkati çeken Kantarcı, “E-ihracat ekosisteminde yerimizi ivedilikle almak için ülke olarak çalışmalarımızı hızlandırabilirsek, ileride ekonomik büyüme anlamında da yüz güldüren sonuçlar elde edebiliriz.” diye konuştu.

 

“Türkiye, e-ticaret için dikkat çekici bir potansiyel barındırıyor”

 

Bu rakamla ve gelişen e-ticaret hacmiyle dünyanın önde gelen e-ticaret şirketlerinin Türkiye pazarına girmek istediğini vurgulayan Kantarcı, şunları söyledi:

 

“Küresel oyuncuların Türkiye pazarına yönelmesi esasında bizi şaşırtmıyor. Bu durum, sektörün ülkemizde ne kadar güçlü bir gelecek vadettiğinin de kanıtı. Söz konusu girişimlerin Türkiye’de e-ticaretin gelişimi açısından faydalı olacağını düşünüyorum. Çünkü potansiyelini tam olarak ortaya koyan, dünya standartlarında dinamizme sahip bir e-ticaret ekosistemi oluşması için Türkiye’de daha gidilecek çok yol var.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X