Yılmaz, yazısında konuyla ilgili şunları söyledi:
”Tartışmasız… Bursa’nın artık her yerinde, üstelik günün hemen her saatinde trafik tıkanıyor ve yollarda geçen zaman herkesi bezdiriyor.
Doğal olarak…
Başta Büyükşehir olmak üzere belediyeler son yıllarda trafiğe çözüm bulmak için çalışıyorlar, projeler geliştiriyorlar.
İlk bakışta…
Yolların yetmeyişi sorunun ana kaynağını oluşturuyor, ama yeni yollar gerekli olduğu kadar trafiği aşmak için tek çare de değil.
Nitekim…
Bursa’da, üstlendiği yöneticilik görevleriyle özellikle futbol camiasının yakından tanıdığı Ümit Akkuş; yaşadığı kenti gözlemleyen, karşılaştığı sorunlar için kafa yorup çözüm üreten duyarlı kentli olarak günlük gözlemlerini anlattı.
Anlatırken de…
Kritik gördüğü noktalara küçük dokunuşlarla trafiğe çözüm önerileri getirdi.
Bir…
“Ağır tonajlı araçların kente girişlerini yasaklayan uygulama 15 yıldır var. Fakat Bursa 15 yıl önceki Bursa değil. Her yönde çok büyüdü. O nedenle bu noktalar yeniden belirlenmeli.”
Önerisi şu:
“Yasak saat uygulaması İzmir Yolu’nda Minteks önü otoyol girişinden, Ankara Yolu Gölbaşı otoyol girişinden, İstanbul Yolu Dürdane’den başlamalı. Mudanya Yolu’nda Tepederbent-Korupark arasını kapsamalı. Yasak saatleri de 07.00-10.30 arası olmalı.”
İki…
“Mudanya Yolu’nda Karaman, Esentepe, Fethiye’de ana yoldan yan yollara girişlerle; Sırameşeler’de sağa dönüşler düzenlenmeli. Çünkü ana yoldan yan yola girecek araç fren yaptığında arkasında trafik birikiyor.”
Üç…
“Ana yollarda belediye otobüsleri için cep duraklar olmalı. Cep olmayınca durağa yanaşan otobüs, minibüs, dolmuş, servis araçları trafiği kesiyor. Durak olmayan yerlerde yolcu indirme-bindirmeler engellenmeli.”
Dört…
“Ata Bulvarı Durmazlar Kavşağı acilen akıllı kavşağa dönüştürülmeli.”
Beş…
“Ana caddeler üzerinde ATM’lere izin verilmemeli. Para çekmek ya da yatırmak için ATM önüne yanaşanlar trafiği engelliyor.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamını okumak için tıklayın…