Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
1999 seçimi süreciydi… Genel ve yerel seçimin birlikte yapıldığı o seçimde DYP Büyükşehir Adayı olan Prof. Dr. İsmail Tatlıoğlu farklı bir proje vaat etti.
O proje…
Atatürk Caddesi’nin kuzeyindeki tarihi çarşılarla tarihi hanların çevresini açıp kentin tarihi kimliği ve mirasını ortaya çıkarmaktı.
2004’te…
Büyükşehir Belediye Başkanı seçilen rahmetli Hikmet Şahin, bir gün bizim de bulunduğumuz ortamda, “İsmail Hoca şu senin projeyi ver de arkadaşlar çalışsınlar” dedi. Fakat, “Maalesef bizim boyumuzu aşıyor” sonucu çıktı.
Gerçekleştirmek ise…
Çevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum’un desteğiyle geçen dönem Alinur Aktaş’a nasip oldu.
Sohbet ederken…
Prof. Dr. İsmail Tatlıoğlu’na, 26 yıl önce kent gündemine soktuğu projeyi sorduk. Önce kendi projesini anımsattı:
“Atatürk Caddesi girişinde büyük bir otopark yapacaktık. Caddeyi de yeraltından raylı sistemle geçecektik. Timurtaş Paşa’dan Heykel’e kadar da İstanbul’daki İstiklal Caddesi’nde olduğu gibi, tramvayla ortama uygun ve işlevsel taşıma düşünmüştük.”
Devam etti:
“Bakırcılar Çarşısı, Kapalıçarşı, Hanlar Bölgesi, Batpazarı uzantısı; Atatürk Caddesi bütünlüğünde şehrin cazibe merkezi haline getirilecekti.”
Bakışı şu:
“Dünyadaki tarihi şehirler eski konumlarını cazibe merkezi olarak koruyup büyümüşler. Çünkü orada tarih ve kültürel doku var.”
Şunun altını çizdi:
“Modern yaşam şehri büyütür, ama değer eski yapıda. Paris, Londra, Tokyo, Moskova… Dünyanın neresine giderseniz hep böyle.”
Bugüne bakışı şu:
“Özellikle Ankara Yolu üstündeki Osmangazi ve Yıldırım’ın bir kısmı çok ciddi imar operasyonlarıyla bütünleştirilmeli.”
Bu noktada…
“Bursa, Türkiye’nin İstanbul’dan sonraki gözdesi” dedi ve yeni öneri getirdi:
“Atatürk Caddesi’nin üstünde Nalbantoğlu’ndan Heykel’e olan bölümü de Osmangazi Belediyesi düzenleyip Hanlar Bölgesi’yle bütünleştirebilir.”
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…