Bursa’nın marka ürününe kuraklık darbesi

Bursa Ovası’nın marka ürünü Deveci Armudu, kuraklık nedeniyle ciddi darbe aldı. Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez, “Gölbaşı Barajı’ndaki su yetersizliği, rekolteyi yüzde 20 düşürdü” dedi.

Bursa’nın marka ürününe kuraklık darbesi

TAHA TÜTÜNCÜ

Türk Patent ve Marka Kurumu tarafından ‘coğrafi işaret’ ile tescillenen ‘Gürsu Deveci Armudu’, bu yıl beklenen verimi sağlayamadı.

Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez, deveci armudu sasadının devam ettiğini belirterek, “Sulama kaynaklı problemler ve kuraklık nedeniyle bu yıl rekoltede düşüş var. Geçen yıla oranla yüzde 20’lik bir gerileme söz konusu. Normalde bu dönemde daha verimli ve büyük meyveler hasat ederdik. Ancak bu yıl barajlardaki su seviyesinin düşmesi sebebiyle sulama yaparken zorlandık” diye konuştu.

KALİTEYİ DE DÜŞÜRDÜ

Özellikle Gölbaşı Barajı’ndaki su seviyesinin yetersizliği nedeniyle sulama ihtiyaçlarını karşılayamadıklarını ifade eden Dönmez, bunun yalnızca verim kaybına değil, meyve kalitesinde de düşüşe yol açtığını vurguladı. Dönmez, “Meyvelerin iriliği, sulama yetersizliği nedeniyle beklediğimiz gibi olmadı. Kuraklığın etkisiyle ağaçlar yeterli besini alamadı, bu da ürün kalitesine doğrudan yansıdı. Daha iri ve sulu meyveler elde edebilirdik, ancak bu yıl armutlarımız hem küçük kaldı hem de sululuk oranları düştü” dedi.

ÜRETİCİ İHRACATA YANAŞMIYOR

Gürsu Ziraat Odası Başkanı Kamil Dönmez, Deveci Armudu’nun ihracatında da sıkıntılar yaşandığını hatırlatarak,  “Geçen yıla oranla maliyetlerimiz ikiye katlandı. Geçtiğimiz yıl bir işçinin günlük maliyeti 500 lirayken bu yıl 1000 lira oldu. Ancak dövizdeki artış yüzde 20 civarında kaldı. Bu yüzden üreticilerimiz ihracat yapmayı tercih etmiyor” ifadelerini kullandı.

TARLADA 20 LİRA MARKETTE 70 LİRA

Tarladan markete uzanan yolculukta ürünlerin fiyatlarının büyük artışlara da dikkat çeken Dönmez, şunları kaydetti: “Daldan satış geçen sene 9 lira civarındayken bu yıl 14-15 lira arasında değişiyor. Tüccara teslim edilmek üzere ayrılan ürünlerin fiyatları geçen sene 14-17 lirayken bu yıl 20-22 lira bandında seyrediyor. Aynı ürün pazar tezgahlarına indiğinde en düşük fiyat 45 lira oluyor. Marketlere baktığımız zaman ise 70 lira bandında olduğunu görüyoruz. Bizim çözemediğimiz nokta burada başlıyor. Nakliye giderleri, tüccarın karı, mağaza giderlerini biliyoruz ancak 20 liralık ürünün 70 liraya çıkmasına hala anlam veremiyoruz.”

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X