Bursa’nın hızlı tren projesindeki tehlike

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz, Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi’yle ilgili son rapordaki dikkat çeken detayları köşesine taşıdı.

Bursa’nın hızlı tren projesindeki tehlike

Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:

Önümüzde… Toplam 201 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa-Yenişehir-Osmaneli Yüksek Standartlı Demiryolu Projesi’yle ilgili son rapor var.

Önce teknik bilgiler veriliyor:

“7 istasyon, 33,5 kilometre uzunluğunda 23 tünel, 7,7 kilometre uzunluğunda 11 kaçış tüneli, 3,5 kilometre uzunluğunda 7 aç-kapa tünel, 5,5 kilometre uzunluğunda 34 demiryolu köprüsü, toplam 3,7 kilometre 4 viyadük ve toplamı 1,7 kilometre olan 76 altgeçit inşa edeceğiz.”

Ardından…

250 kilometre hız kapasitesine sahip hızlı trenle Bursa’dan Ankara’ya 2 saat 15 dakikada ulaşacağı vurgulanıp; 56 kilometre uzunluğundaki Bursa-Yenişehir, 95 kilometre uzunluğundaki Bandırma-Bursa ve 50 kilometrelik Yenişehir-Osmaneli kesimleri olmak üzere toplam 201 kilometrelik hatta altyapı ve üstyapı çalışmalarına eş zamanlı devam edildiği vurgulanıyor.

Çalışmalar şöyle özetleniyor:

“Bursa–Yenişehir kesimi altyapı 2024 yılı başı itibariyle tamamlandı. Üstyapı inşaatında da çalışmalarımız hızla sürüyor. 2021 Kasım ayında ilk kazmayı vurduğumuz Yenişehir-Osmaneli kesimlerinde altyapı ve üstyapı inşaatlarında ciddi ilerlemeler kaydettik.”

Son durum şu:

“Osmaneli-Bursa arasındaki 106 kilometrelik kesimde; tünellerde yüzde 94, toprak işlerinde yüzde 88, zemin iyileştirmede yüzde 87, sanat yapılarında yüzde 83, hat üst yapısı işlerinde ise yüzde 42 gerçekleşme sağladık.”

Bu noktada…

Osmaneli-Yenişehir-Yenişehir Havalimanı-Gürsu istasyonları ile Bursa Gar binası çalışmalarının devam ettiği, istasyonlarda yüzde 35 gerçekleşme sağlandığı anımsatılıp hedef açıklanıyor:

“106 kilometrelik Osmaneli-Bursa arasındaki işleri 2025 yıl sonu itibariyle sinyalizasyon hariç altyapı ve üstyapısıyla tamamlamayı hedefliyoruz.”

Bize göre…

Hedeflenen tarihe yetiştirmek güzel, ama hızlı treni sinyalizasyonsuz çalıştırmak can güvenliği riski nedeniyle çok tehlikeli.

 

Ankara’daki tren kazası unutulmadı

18 Aralık 2018’de… Ankara Yenimahalle’de yüksek hızlı trenle kılavuz trenin kafa kafaya çarpıştığı kazada 9 kişi yaşamını yitirdi, 86 kişi yaralandı.

Gerçi…

Dönemin Ulaştırma Bakanı olan Cahit Turhan kazayla ilgili “Sinyalizasyon olmazsa olmaz değil” dedi, ama kazanın sinyalizasyon olmadığı için yaşandığı ortaya çıktı.

O nedenle…

Ulaştırma Bakanlığı teknik raporunda, Bursa-Yenişehir arasının sinyalizasyonsuz açılacağını görünce tedirgin olduk.

Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…

HABERİ PAYLAŞ
ilk yorumu sen yap

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz..
X