2022-2023 eğitim öğretimine hazırlanan Venüs Kampüs öğrencileri YKS’de önemli başarılara imza attılar.
İlk binde 3 öğrencisi bulunan okulda inovatif eğitim yöntemleri uygulanıyor.
‘Eksik Kitapçığı’, ‘Birebir Koçluk’, ‘Girişimcilik Kulübü’ gibi oldukça etkili yöntemler sayesinde genç insanlar geleceğe hazırlanıyor. Deneyimli eğitimci Ali Erzincanlıoğlu ile yeni dönem ve eğitim felsefeleri hakkında konuştuk.
Sayın Ali Erzincanlıoğlu, Venüs Kampüs öğrencileri YKS’de başarılı sonuçlar elde etti mi?
2022-2023 eğitim-öğretim dönemi başlarken geçtiğimiz yılın bir özetini yapmakta fayda var. Öncelikle pandemi dönemini atlattık ve yüz yüze eğitim çalışmalarımızı hızlandırdık. Öğrencilerimiz kapalı odalardan çıkarak öğretmenleri ve arkadaşlarıyla buluştular. FSM Bulvarı’ndaki Kurs Merkezimiz, Mudanya Yolu üzerinde Çağrışan bölgesinde bulunan Venüs Kampüs’te ortaokul, Anadolu Lisesi, Fen Lisesi’nde başarılı bir eğitim-öğretim yılı geçirdik. Biliyorsunuz 2022 yılında 3 milyon öğrenci üniversite sınavına girdi ve 850 bin öğrenci ön lisans ve lisans programlarına yerleşti. Bizim okulumuzdan YKS’ye giren öğrencilerin yüzde 98’lik kısmı istediği programa yerleşti. Yüzde 2’lik kısım ise hayalleri farklı olduğundan, ders çalışıp sınava tekrar girmeye karar verdi. Şu anda ilk binde 3 öğrencimiz var. Aslında amacımız bir Türkiye birincisi çıkarmaktır. Sürekli bu işin peşindeyiz. Öğrencilerimizin başarılarını günden güne artırmak için çalışacağız.
Altı yıl önce hangi iddialarla yola çıktınız? Bu iddialarınızı gerçekleştirebildiniz mi?
Kitlesel başarı iddiasıyla yola çıktık. Biz 6 yıl önce Venüs Kampüs’ü kurarken bir ‘Butik Okul’ projesi hazırladık. Fabrikasyon hizmet veren bir marka değil, yerel ve güçlü bir marka olmak amacıyla çalışmaya başladık ve bu amaca ulaştığımızı söyleyebilirim. Eğitebileceğimiz kadar öğrenci aldık. Genel rehberlik çalışmalarından çıkarak ‘birebir koçluk’ hedeflerine odaklandık. Evlatlarımıza doğrudan ilgi göstererek akademik ve sosyal gelişmelerini hep ileriye taşıdık.
Bireysel Koçluk çalışmalarınızın faydalarını gördünüz mü?
Son 5 yıldır, LGS ve YKS sonuçlarımızdan pay biçerek söyleyebilirim ki; bu sistem faydalı olmuştur. Evlerinde anne-babalarından birebir ilgi ve destek gören öğrencilerimiz için aynı yapıyı kurumlarımızda devam ettridik. Bu ilgi evde olduğu kadar okulda da pekişmiş oldu. Öğrencilerimizi, dikkatlerinin dağılmaması için net hedeflere ve gerçekçi amaçlara yönlendirdik. Yapay Zekâ uygulamaları sonucu bütün verileri sağlıklı biçimde topladık ve analizler yaptık.
Venüs Kampüs’te öğrencilerin deneme sınavlarına girme sıklığı nedir?
LGS ve YKS için hazırlanan öğrencilerimiz her hafta deneme sınavlarına giriyor. Beş sınavda bir yapamadığı sorularla ilgili bir ‘Eksik Kitapçığı’ hazırlıyoruz. Bu kitapçık “isme özel bir kitapçık” oluyor. Bunu öğrenci de, öğretmen de, veli de görüyor. Bu kitapçık sayesinde koç öğretmenler rehberliğinde eksik olduğu konuları çalışan öğrencimiz kendi performansının arttığını net biçimde görebiliyor. Aşağı yukarı 1 ayda eksiklerini tamamlamış oluyoruz. Galatasaray Lisesi’nde gördüğümüz bu yöntemi kendi sistemimize uyarlayınca ‘Butik Okul’ olma iddiamızı desteklemiş olduk. Velilerimiz bu konuda çok mutlular.
Akademik hayatta olduğu kadar sosyal hayatta da öğrencilerinizi destekliyor musunuz?
Venüs Kampüs öğrencileri sürekli bir proje ile meşguldür. Bu projelere başlamadan önce bütün öğrencilerimizi ‘Yetenek Keşfi’ adını verdiğimiz bir raporlama sistemini içine girerler. Bu sistemdeki testlere giren öğrencimizi, ortaya çıkan sonuca göre Bursa’daki iş insanlarıyla tanışmaya götürüyoruz. Bu noktada, ‘Girişimcilik Kulübü’ adını verdiğimiz bu kulüp sayesinde, seçtikleri meslekle ilgili 2-3 günlük gerçek firma ziyaretleri gerçekleştiriyoruz. Bu noktada, ‘yaşayıp öğrenme’ modeli etkinleşiyor.
Yaşayıp öğrenme modelini hayata nasıl geçiriyorsunuz?
Okulumuzda bütün öğrencilerimizin ‘yaşayıp öğrenme’ modelinden faydalanmasını sağladık ama özellikle küçük yaştaki evlatlarımıza daha fazla eğiliyoruz. Onlara bir sertifika kazanmaları için çeşitli uygulamalar yaptırıyoruz. Örneğin, öğretmenlerimizin gözetiminde ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin ‘pazar alışverişi’ yapmalarını sağlıyoruz. Pazarda iletişim kurmak, paranın idaresi, çantaları taşımak gibi kendi kararlarıyla yapacağı işleri deneyimlemelerini sağlıyoruz. Bu yetenekleri geliştirmek için her ay farklı bir tema belirliyoruz. Fabrikasyon sertifikalar değil, gerçek ve deneyimlenmiş etkinliklerin sonucunda çocuklarımıza sertifikalar veriyoruz. Bu durum ailelerin çok hoşuna gidiyor. Hatta yetenek çalışmalarımızı artırmamız yönünde sürekli talepler alıyoruz. Kısaca sosyal yaşamdaki ‘gerçek’ gelişimi hedefliyoruz. Her ay yepyeni bir dünyayla tanıştırıyoruz onları. Kendi kendine eve gelmekten tutun da, yalnız başına menemen yapabilmeye ve hatta büyüklerini ziyaret ve onlara saygı göstermeye kadar birçok farklı etkinlikle akademik çalışma yanı sıra sosyal yaşamdaki becerilerini artırıyoruz. Bizim aile gelenek ve göreneklerimizle ilgili, bir evladımızın neler yaşaması ve kazanması gerekiyorsa o noktalara odaklanıyoruz.
Özgüveni gelişen, cesaretlenen öğrenciler akademik alanda da başarıyı yakalıyorlar mı?
Yaşadığımız hayatta taklit edilemeyen tek şey cesarettir. Biz Venüs Kampüs olarak ‘cesaretli’ bireyler yetiştirmeye çalışıyoruz. Örneğin sanata ilginin artması için öğrencilerimizin resim sergisi açmalarını teşvik ediyoruz. Herkes mükemmel resimler yapmakla görevli değil elbette ama o sosyal adımı atmalarını sağlıyoruz. Aile büyükleri sergiyi gezmeye geldiklerinde öğrencilerin yüzlerindeki ifadeleri görmelisiniz. O kadar mutlu ve cesaretli duruyorlar ki…
Sayın Erzincanlıoğlu, son olarak meslek seçimi konusunda ne gibi eğitimler ve bilimsel yöntemler uyguladığınızı sormak isterim.
Ben bir öğretmenim, yüksek lisans ve doktora çalışmalarını tamamlamış ve bilimsel çalışmanın nasıl yapılaması gerektiğini incelemiş bir eğitimciyim. Önce nitel inceleme yapılır yani öğrencinin fiziki durumu, seçimleri ve duruşu incelenir. Sonra nicel inceleme yapılır yani zihinsel durumu anlaşılır. Ardından gözlemlemeler tamamlanır ve öğrencimiz hakkında bir hipotez oluşturulur. Bütün bu verileri işleyerek bir rapor hazırlarız. Özellikle üniversite sınavına girecek öğrencimizin yüzde 10 aşağı ve yüzde 10 yukarı olmak üzere hangi okula yerleşeceğini ailesine bildiririz. Bu konu da da yanılma payımız çok azdır. Kısacası Venüs Kampüs’te bilimsel veriler ve bilimsel veri işleme yöntemleri desteğiyle öğrencilerimizi geleceğe hazırlarız.
“SD bilinç ve disiplinli çalışma kazandırır”
“Venüs Kampüs’te eğitimde temel olay, disiplin ve takip… Öğrencinin öğrenmeye hazır hale getirilmesi süreçlerinde psikologlarımızdan, PDR uzmanlarımızdan ve rehber öğretmenlerimizden destek alıyoruz. Öğrenciye, ne yapması gerektiğini anlatıyor ve onu inandırıyoruz. İnsan inanmadığı işi başaramaz. Bir anlamda öğrencilerimizi Sıra Dışı (SD) zihin yapısına doğru yönlendiriyoruz. Akademik olarak uzman bir kadroyla çalışıyoruz. Takibi yapıp eksiklikleri tamamlıyoruz ve hedefleri koyuyoruz. Bundan sonrası sıkı çalışmaya kalıyor. Temel felsefemiz budur diyebiliriz”