Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
Mudanya… Son yıllarda artan yerleşim nedeniyle Bursa’nın banliyösü haline geldi. İnsanlar Mudanya’da oturup, çalışmak için kent merkezine geliyorlar.
Doğal olarak…
Yerleşimin artması ve işe Bursa’ya gelinmesi Mudanya Yolu trafiğini arttırırken, günün her saati Acemler trafiğini aşan yoğunluk oluştu.
Buna…
Bademli bölgesi okul ve işletme sayısının artması eklenince trafik yol vermez hale geldi.
Tablo şu:
Sabahları Mudanya yönünden üç şerit gelen araç seline Bademli’deki 30 okula öğrenci getiren servisler ekleniyor. Bademli’nin artan nüfusu ve işyeri sayısı yanında, Nilüfer Köy’den de ciddi araç trafiği gelip Bademli Kavşağı’nda Mudanya Yolu’na iniyor.
Bir de…
Pandemide, çocuklarını servise vermek istemeyen anneler ortaya çıktı. Sabahları okul yönünde bir anne-bir çocuk taşıyan araç sayısı attı.
Gelin görün ki…
Bademli Kavşağı’nda 5 şeride çıkan trafik, Cumhuriyet dönemi Bursa’da ilk kemerli köprü olan Geçit Köprüsü’nde huniye girip iki şeride düşüyor.
O trafik…
Hafta içi günlerde Çağrışan Köyü girişine kadar şişiyor. Depremin olduğu gün Tepederbent’e kadar kuyruk uzadı.
Sorun son 10 yılda giderek büyürken, Geçit’te bitmeyen metro kazısı sıkıntıyı arttırdı. Alternatif yol önerileri geldi, ama maalesef kulak tıkandı.
Oysa…
Trafiği adeta huniye sokan tarihi Köprü yanına ek olarak yeni köprü yapılsa, sorun azalacak. O görev de tarihi köprülerle ilgili çalışma sorumluluğu nedeniyle Karayolları’nda.
Nitekim…
2021’de metro kazısı başladığında, dönemin Ulaştırma Bakanı olarak Adil Karaismailoğlu şantiye incelemesi yaparken, dönemin Bursa Milletvekili olan Hakan Çavuşoğlu, metro çalışmaları sırasında tarihi köprü sorununun çözülmesini istemiş, Bakan da söz vermişti.
Bakan artık olmasa da, sözü Karayolları’nı bağlar.
Sorumuz şu:
Karayolları, görevi olan tarihi Geçit Köprüsü krizini ne zaman çözecek?
Yolu devretmesi Karayolları’nı kurtarmaz!
Arşivimizi açıp baktık… Mudanya Yolu’nda, tarihi Geçit Köprüsü’ndeki sıkıntıyı ilk 15 Aralık 2013’te yazmışız.
O tarihte, Karayolları bir de proje hazırladı.
Geçit’ten Mudanya yönüne gidişteki köprü yanına üç şeritli yeni bir köprü yapacaktı. Bursa yönü trafiği gidiş yolundaki köprüye aktarılırken, Mudanya yönü trafiği de yeni yapılacak köprüye alınacak, tarihi köprü de açığa çıkacaktı.
O süreçte…
Mudanya Yolu’nu Büyükşehir Belediyesi’ne devretmesi Karayolları’nı kurtarmaz. Çünkü, yasal sorumlu.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Anadolu Arastası nın orasımı?
Otoban cevre yolundan opet benzinligi yanindan bademli cikisi cagrisan mevkiine bir baglanti yolu yapsalar sorun tamamen cozulur