Yılmaz, yazısında şu ifadeleri kullandı:
İnsanın… Bazen nutku tutuluyor, dili düğümleniyor. O nedenle de, ne diyeceğini bilemiyor.
İşte…
Ulaştırma Bakanlığı’nın hazırladığı ekim ayına ait son durum raporu sayfaları arasında Bursa Kent İçi Ulaşım Projeleri başlıklı bölümü okurken aynen böyle olduk.
Raporda öyle bir cümle var ki, yaşanan gelişme karşısında Bursa olarak sevinelim mi, yoksa oturup ağlayalım mı bilemedik.
O bölümde…
Bursaray’ı son durağı Emek İstasyonu’ndan Şehir Hastanesi’ne ulaştıracak 6.1 kilometrelik uzatma hattı ile ilgili önce durum tespiti yapılıyor:
“6 kilometre uzunluğunda 4 istasyondan oluşan raylı sistem hattının yapımı Bakanlığımızca üstlenilmiş olup, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile 08.06.2020 tarihinde devir protokolü imzalanmıştır.”
Sonra da…
3.5 yıldır devam eden inşaatın başarı tablosu açıklanıyor:
“Proje genelinde yüzde 53,84 genel gerçekleşme sağlanmış olup, projenin Emek istasyonu ile Geçit istasyonu arasındaki kesimi 20 Mart 2024 tarihinde hizmete sunulmuştur. Hattın tamamının ise 2026 yılında tamamlanması planlanmaktadır.”
Gerçi…
Bir önceki durum raporunda “4.9 kilometre hattımızda tamamlanma oranı yüzde 52’ye ulaştı” bilgisini AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan’ın yüzde 43 olarak düzelttiği Ulaştırma Bakanlığı bu kez hat uzunluğunu arttırıp 6 kilometreye çıkarmış, ama yine de 100 metre eksik var.
Bu da…
Her defasında farklı mesafe açıkladığı için Ulaştırma Bakanlığı açıklamasına bakışı sorunlu hale getiriyor.
O nedenle, hattın yüzde 53.84’ünün tamamlandığını duyuran raporu okurken sevinelim mi, yoksa oturup ağlayalım mı bilemedik.
Maalesef…
3.5 yılda Emek-Geçit istasyonları arasındaki 900 metrelik hat seçim öncesi, üstelik makası bile olmadan açılınca ne umut kaldı, ne heyecan.
Dahası…
Geçit’te esnafın batıp dükkan kapatmasına neden olan proje bitmeyen ve biteceğine dair umut da vermeyen metro olarak şimdiden kafalara kazındı.
Bursa’nın işi çok zor.
Ulaştırma Bakanı bu ağır işleyişi hızlandırır mı?
Geçmişte… Karayolları 14. Bölge Müdürü olarak görev yaptığı için Bursa’yı da, ulaşım projelerini ve kentin beklentilerimi de biliyor.
Üstelik…
Ulaştırma Bakanı Abdülkadir Uraloğlu’nun en çok ziyaret ettiği illerden biri Bursa.
Nitekim…
21 Eylül’de İznik Çevre Yolu’nu açtı, hızlı tren ve metro şantiyelerine gitti.
Duyumlara göre, kasımda yine gelecek. “Acaba sihirli değneğini değdirir mi?” dite tüm umudumuz onda.
Olay Gazetesi Yazarı Ahmet Emin Yılmaz’ın yazısının tamamı için tıklayın…
Bursa’da yılan hikayesine dönen metro ve tren projeleri varken başka şehirlere, 2 yılda yeni hızlı tren projelerinin bitirdiğini görmek, acaba Ulaştırma Bakanı Bursa’yı sevmiyor mu diye düşündürüyor.
Görükle metro hattı ne zaman başlar.
Ahmet bey Görükle projesi ile ilgili bir gelişme varmı?